Lata dagar...

Hej!

Ja, så har då sommarvärmen letet sig hit också, på riktigt alltså och det är skönt.
Dagar som dessa borde man bara slöa eller vara nära någon form av bad, men varför göra livet enkelt?
I går var jag på anställningsintervju nummer två inom loppet av någon månad och tvi vale, det verkar vara minst lika bra som E2C. Frågan är vad jag gör om jag får det jobbet (också)? Jag har för visso inte fått eller skrivit under några anställningshandlingar på E2C, men jag har sagt ja och mer eller mindre skakat hand på det och för mig så är det nästan som bindande. Jag vet att det antagligen inte håller i rätten, men det är ändå jobbigt.
På Blichers (den nya skolan) vet jag att vi var tre som fick frågan och fick komma dit på intervju. Jag vet också att vi var/är ganska jämnbördiga, fast att en är borta i sammanhanget. Således står det mellan mig och en annan man/kille? Lönen är betydligt bättre, men jag kommer att behöva bil då jag dels förväntas hämta upp elever på vägen och dels för att det är tre mil till skolan, ett sk. HVB-hem/skola. Det betyder HalvVägsBoende och det är för ungdomar som hamnat snett av olika anledningar, något jag kommer ju också förväntas ha på E2C, dock lite äldre elever på E2C. På Blichers är det åk 7-9 till att börja med.
Ja ja, vi får se vad som händer och vad jag ska göra till hösten, sommaren är lång...
Idag har jag spelat golf och då med två prov-klubbor i bagen. Jag har lånat två drivar och jag tror att det lutar mot Mizunon, men jag är inte helt 100?
Nu ska jag montera ihop hyllor mm som vi köpte på IKEA igår, det är Jakobs rum som ska få sig en uppfräschning och det behövs kan jag säga.
Vi hörs!
El Professore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0