inspirationsflöde...

Tja!

Jag vet att det inte varit de alra roligaste inläggen och troligtvis beror detta mest på att jag har en del annat på hjärnan just nu? Jag känner dock ett inspirationstillskott när ni kommenterar och argumenterar inläggen och det kan jag ju inte leva på... Jag får försöka ta tag i bitarna, låta mig inspireras av något kul, annorlunda eller kanske något så enkelt som att sommaren återvänt efter en väldans lång resa... Visst kunde man önska mer värme, starkare solsken och torrare gräsmattor, men nu håller sig gradantalet sig över tio-strecket dygnet runt iaf och än så länge slipper vi åsk- och blixtväder a´la Newport, Boston... Det kommer alltid att finnas de som har det sämre, ja eller bättre, allt beroende på hur man väljer att se på det hela? Sen kan jag ju säga att jag inte är den ända som gnäller, för hur många gnäller inte över vårt härliga eller ohärliga väder t.ex?
- Det är för kallt!
- Det är för varmt!
- Fy vad det regnar!
- Usch vad jag avskyr åska och blixt...
Människan är nog gjord för att vara en aningens gnällig och det gäller de allra flesta av er också, det är jag säker på. Ni gillar att få uppskattning och cred. för det ni gör eller har gjort. Ni hör gärna någon säga att ni ser bra ut eller att den nya frisyren var fantastisk osv... Det är även den en mänsklighet som vi får leva med helt enkelt och för det mesta så är det ju de positiva sakerna och sidorna man får ta del av, de sidor där folk tycker mindre om det man gjort eller hur man ser ut, får man sällan reda på, kanske é tur det...
Hur lyckades ni "lura" in mig i detta? Okay, vem av er sänder ut signaler om att jag skulle ta upp detta? Med tanke på hur grinig hon verkade senast, ja ni vet det om "idioten" osv. skulle det kunna vara Mumin som bär skott till detta? Fast å andra sidan é det ju inte så ofta hon är gnällig rent allmänt, nej det är mest emot mig och mina inlägg. Sedan kommer hon inte ihåg vad hon sagt och påstår att hon absolut inte skrivit ditten eller datten. Ni kan vara säkra på att hon kommer finnas med i min bok, ja om den någonsin blir klar? Det var länge länge sedan jag skrev en ända rad... Jag har visserligen tänkt och spånat lite på fortsättningen, men det är också allt jag gjort och jag tror att jag till hösten kommer att ha fullt upp med att lära mig E2C:s rutiner och komma in i "gänget"...
Ja ja, vad är en bal på...

Ha nu en underbar kväll, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0