Inshallah...

Dessa dagar har varit givande, Lotta håller i barnens ev. aktiviteter, vi har haft delar av karlssons-barnen hos oss, Gustav över natten och idag, Karl under dagen och Matilda under em. och alla tre var kvar och käkade middag.
Hur det blir i morgon vet vi inte i skrivande stund, utan det blir "om Gud vill" (Inshallah)?
Vad jag vet är att Lotta joggat fyra dagar i rad och tänker fortsätta med det, ja om hennes knän tillåter?
Jag har monterat TV-hylla/bokhylla och klädskåp till Jakob och det blev riktigt bra, bildbevis kommer inom kort, då på en Biograf nära dig...
Jag har också sprungit, med Lotta alltså, men inte mer än så...
Det blev Mizunon och i morgon bitti tänker jag bruka den igen och jag hoppas på att bli riktigt god vän med den...
När jag skulle prova de båda klubborna, började det bättre än bra, faktiskt med båda klubborna (dock inte smtidigt). På första hålet där jag brukar ha cirka 130-140 meter kvar till green, hade jag nu 100 respektive 110 meter kvar!? En lätt järn-nia med den bollen som jag slagit ut med Mizunon och även om flaggan var placerad bakom en stor bunker så landade bollen skitsnyggt cirka trettio centimeter från flaggan och hålen, med en birdie som påföljd!! Därefter föjde par på par på ytterligare en birdie, helt underbart hur lätt det kan vara att spela golf ibland och i synnerhet då man får på hyfsade drivar... Efter det är det som ni vet "Inshallah"...
Morsan, hon tvättar, stryker, tvättar lite till, fikar och umgås lite med oss, fr.a då jag skäller på henne för att hon arbetar för mycket. Sedan kommer vi till maten och då har det blivit minst ett glas vin och det daglig-dax...
Hon sitter faktiskt och lapar lite sol då och då, men tycker det räcker med en timme, sedan är hon på G igen och "om Gud vill" kanske hon lyssnar på vad vi säger i morgon också... Nääe, tror inte Inshallah gäller för henne...
Nu ska jag fixa lite innan det är dags för lite ost och kex, samt ytterligare ett glas vin framför TV:n och Miss Marple, ja vem kan motstå godsaker som ost, kex och vin...
Lilla "Julle" skulle fått åka hem från astrid Lindgrens sjukhus idag, med svimmade åter under dagen och då var det bara för familjen att stanna kvar. Vad det är vet man inte riktigt, me man tror inte att det rör sig om epilepsi längre, men jag tror inte att de räknar bort något i detta läge? De fick indikation om att det troligtvis inte är epilepsi iaf. Det hade något med hur ögonen såg ut vid svimningstillfället!? Som om man som förälder tänker på det då ens barn svimmar... Mer vet jag inte, men jag lär återkomma i frågan.
Magnus gör sin sista vecka på Orup och det (som jag redan berättat om) i egen lägenhet och där ska han kunna ta hand om sig själv, ja förutom kvällsmaten... På fredag skrivs han ut och dagen efter drar familjen Karlsson västerut till Öland och Vickleby. Vi åker dit på fredagen och tänker oss att ta emot Karlssons med grillning och lite mys och det i "deras" hus...

Ha en underbar kväll!
El Professore!

Ps. Hur hade ni det i Turkiet Sölvi? Ds

Kommentarer
Postat av: Petimetern

Vi hade det toppen! Jag återkommer med fler detaljer senare. För trött. Sorry! En annan har inte sommarlov än (förutom förra veckan).



Lycka till med jobb 2. Vet dock hur det känns att hoppa av ett jobb man redan tackat ja till. Inte kul! Har en gång sagt upp mig andra dagen på ett nytt jobb p g a ett mer lockande jobberbjudande. Men det var definitivt rätt val, så gå på magkänslan om du måste välja.



Om jag inte får ihop någon Turkiet-rapport i morgon, så får ni ha en toppensemester på Öland med fam Karlsson.



Om ni har vägarna förbi Helsingborg så kan ni svänga inom Prästgatan 12 (Ring på hos Bel) och hämta upp några kartonger Cheez Dippers och Skrattande kon ost. Jag skojar inte. F n har vi en en liten laddning på kontoret. Perfekt mellanmål/snacks till barn/ungdomsgänget samt även till de vuxna barnen. Nu hoppas jag också att du har koll på vilka ostar du ska välja i osthyllan till dina kex och vinet;-)



Ha de' och godnatt!

2010-06-30 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0