Crazy day...

Ciao!

Denna dag har börjat i hundranitti och kommer speedas upp vart efter, and that´s a promise!
Jag fick "utskällning" för något jag inte gjort!!?? Något jag påstods ha fått höra minst hundra gånger och det över något som de själva fram till i går inte visste hur det skulle vara, nice...
Ole, vår "käre" dansk, kom till mig (som vanligt!) och bad om hjälp (surprice surprice...) med att skriva in hans betyg... Jag berättade att han själv måste logga in, då det endast är han som har access till de kurser han haft eleverna i. Han gick bort till expeditionen och återkom efter en stund med orden, -Laila sa att du skulle göra det.
Jag gick bort till Laila och ifrågasatte hur i he...te JAG skulle kunna lägga in kurser och sedan betyg på något jag inte har access till? Hon gapade stort ett par sekunder och berättade sedan att Ole visst varit borta och då Laila sa att hon inte hade tid att göra det i dag, svarade Ole att han skulle gå till mig istället...
Anders behövde också hjälp med betygen, fast honom kunde jag placera framför datorn och visa honom en gång och sedan låta honom själv få gå igenom stegen (det är många steg som ska genomföras för att sätta betygen varför vet jag inte?) och sen kunde han gott sitta där och göra själva arbetet.
När jag själv satt och "skrev in" mina betyg för ettor och tvåor (dessa är det inte lika brådis med!) insåg jag att en av eleverna fått ett IG 2008 då eleven gick på ett annat program. Det ska således fyllas i ett formulär av mig som sedan rektor ska skriva under och vidare till Skolverket...
Många steg blir det...
I söndags gick jag drygt 26000 steg, i går landade jag runt 16000, i dag finns möjligheten till att närma mig de 26000 kan man tänka, fram och tillbaka mellan verkstaden och ledningshuset, samt mellan verkstaden, matsalen och övningshallen, dvs. där avgångseleverna kommer att hålla till i eftermiddag...

Jaha, då blev det ett klagoinlägg i dag då, tänkte inte på det...
Egentligen är det ingen klagan, enbart ett inlägg om hur folk agerar olika under stress...
Ja, eller om det är av okunskap och/eller lathet...
Allt detta skulle dessa människor kunnat förbereda långt tidigare och inte komma det sista skälvande minuterna...
Tur att man själv är perfekt...
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0