Återblick...

Hej!

Efter några dagar med fokus på helt andra saker bestämde jag mig att skriva några rader, en återblick helt enkelt...
Vad har då hänt?
Jo, i torsdags var det klassens dag och då var vi på Bulltoftafältet och spelade fotboll, frisbee, provade på golf och hade det toppen. Vi käkade hamburgare och sedan iväg och badade, toppen helt enkelt.
Fredagens avslutning var en aningens vemodig, samtidigt som vi hade det riktigt mysigt och trevligt ihop under några timmar på förmiddagen. Jag bjöd på en hallon-gräddtårta och Anders hade köpt läsk dagen till ära.
Vi lärare fick presenter och de som gjort sig förtjänta av det, fick stipendium, dvs. två per klass.
Sedan bar det av till Bulltofta skola och där fick jag och de andra föräldrarna se och höra skönsång och en go avslutning på deras läsår...
Hem, städa, torka golv mm. Startade grillen, Thomas och mamma kom, ett glas vin och tilltugg, gott...
En öl, mer vin och god mat, mycket snack, skoj och godis... Vi tröttnade lite till fotbollen och beslöt oss för att gå till sängs, Thomas skulle ju springa Broloppet.
Lördag, Thomas iväg tidigt, jag körde honom, buss till Kastrup redan klockan 11.00!!!??? Loppet skulle gå av stapeln klockan 16.00...
Fix och trix, tvättmaskinen sönder, sand i maskineriet, maskinen bara ett år gammal... Matta tvättades på 30 grader - INTE BRA!!!!!!!!!! Vi (mamma och jag) fick igång maskinen efter många om och men, sedan blev det många maskiner... Bambu-skyddsfilm på badrumsfönstret i lällaren - Jakob ville - skitsnyggt!!
Skalade potatis och andra rotfrukter, samt paprika, lök och tvättade champinjonerna rena, grilspett på G... Rörde ihop en marinad - gott - fiixade grillspetten - hämtade Thomas från Broloppet...
Han startade lite för optimistiskt - inte många mil i kroppen - aj aj aj - asbra ändå - 1:48 - det är min bror det...
Mat, vin och massa snakck - myspys...
Söndag - tidig golfrunda - började riktigt bra - mindre bra avslutning - brollan vann för andra gången på raken - aj aj aj - kan ta det en sådan dag - positivt ändå - drivern finkade bitvis - INTE ONT!!!!!!!! KANONOVIC!!
Laxkroppisar till sen lunch - Thomas åkte hem, mamma kvar - passar smillan och hus när vi är i Turkiet - Thomas kom hem ordentligt - skönt...
I dag - jobb - packning packning och åter packning - sen innebandy - jo ganska lugnt...
Nu - CV-skrivning på Engelska...
Vi höres och småsynes...
Tja!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Låter som en skojsig helg, har saknat inläggen. Skriver mer i em. för vi ska sova på sjukhuset i natt. Julia ska få göra en EEG under insomning & uppvakning......



tjipp & putt

2010-06-15 @ 07:34:08
Postat av: Göran

Jag hoppas att de hittar något och att det inte är något allvarligt.

Hör gärna av er när ni vet mer?

Vi tänker på er och främst på Julia!

Kram

Göran

2010-06-15 @ 08:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0