Sommarlov, beslut och hårt arbete...

Hallå!

I några dagar har jag gått i ovisshet i frågan om jag skulle bli erbjuden en andra tjänst inom loppet av en månad eller så? I går kväll ringde så Mats och erbjöd mig tjänsten på Blichers (HVB-skolan). Jag sa att jag ville ha fram till lunch idag för att sondera terrängen, tänka över, ev. kolla med tjänstledighet mm.
Efter mången timmar av stötande, blötande och allt annat man kan tänka sig i den riktningen och efter att ha gått ett helt varv i tanke/handlingsväg, kom jag och Lotta fram till att sova på saken var nog det bästa i denna situation. Efter en ganska sömnlös natt och en god frukost, gick vi morgonprommisen med Smillan och vägde för- och nackdelar med de båda tjänsterna. Efter det kändes beslutet dessvärre inte lättare, men magkänslan hos mig och jag tror även hos Lotta sa att det ändå fanns några små detaljer som vägde över för den ena tjänsten.

Fördelar med Blichers var bl.a lönen, kollegor som verkligen samarbetar, kanske ett bra pensionssystem och att de valt just mig.
Fördelar med E2C är tryggheten (Malmö Stad och 9,5 års tjänst - svårt att få mig sparkad t.ex), inte vara beroende av bilen (något jag verkligen hade behövt på Blichers), äldre elever som förhoppningsvis har mer djävlaranamma att klara av sina studier och bra Kollegor.
En av sakerna som fick mig att välja E2C är att jag redan tackat ja, dvs. "skakat hand" om att ta denna tjänst och tryggheten inom en större organisation. Jag tror att båda tjänsterna är ganska likvärdigt intressanta och den högre lönen på Blichers är inte allt, dvs. i denna högre lön tillkommer en kostnad för bilen och det hade blivit cirka 7 mil per dag som jag själv får stå för, visserligen får man tillbaka en del på skatten, men värdeminskning på bilen och de facto att behöva nyttja familjens ända bil fullständigt, bidrog delvis till beslutet. Till sist var magkänslan för E2C starkast och om det var rätt eller fel, ja det lär jag aldrig få veta, tror jag?
Nu väntar en massa göromål på mig, så som packning, biltvätt, vaxning, soptippsrunda, städning mm så jag hinner inte skriva mer just nu.
Jo, Sölvi, jag tackar för inbjudan och även om jag inte tror att vi tar vägen förbi Helsingborg i morgon på vägen till Öland, så vet jag vad och vilka produkter som familjen Woll ska handla nästa gång vi ska äta ost och kex!
Ha en underbar dag allihopa!
El Professore.

Kommentarer
Postat av: malpan

Min kära morbror!! Det lät som att du valde att stanna där du är. Jag tycker att ni har vänt och vridit på alla vinklar och ni är 2 kloka människor. Pengar är inte allt. Sen är magskänslan otroligt viktig, den säger det mesta av vad man vill. Keep up the good work!!! Fan du är duktig på det du gör, du har faktiskt fått det bevisat. Kanske inte i pengar men när elever kommer fram, tusan vilken belöning. Jag hejjar på dig!! Kram

2010-07-10 @ 07:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0