Mellandags...

Hallå världen!

Ja, efter en veckas frånvarande kändes det dax att återerövra bloggvärlden igen...
Det kanske blir en lugn start, då vi har en del att göra, det är ju sommarlov för Guds skull...
Jakob hankar sig fram på golfbanan varje morgon denna vecka och det verkar som om det går hyfsat för "valpen"?
Om jag har förstått det hela rätt (vilket inte är helt 100...) ska Jakob, ja under förutsägningen att han klarar torsdag och fredagens övningar, ges möjligheten att få "spela upp" på lördag (för mig tror jag?) och då hålla sig två över banans par, ja per hål alltså... Jag ska prata med Joakim i morgon, klubbens PRO och få exakta uppgifter.
Men OM det stämmer, kanske grabben blir farlig i framtiden, då måste gubben börja träna...
Hör och häpna, Lotta lämnade dessutom en öppning för att ge sig in i golfvärlden!!!?? Hon ville förstås inte ge några som helst löften, ja förutom att hon kan tänka sig ge det en chans, kanske till våren, jag säger kanske till hösten?
Prata nu INTE med henne om detta, då kanske hon ändrar sig?
Lotta ja, hon är i Köpenhamn med Lena idag och kommer nog hem först till kvällen som det brukar vara då tjejerna är i storstan...
Lovisa har haft nattlig "gäst", ja om man nu kan kalla Matilda för gäst? Dom låg och sov när vi stack straxt föra nio i morse och när vi sedan kom tillbaka från golf och Smillan-runda så var dom på väg hem till Matilda och skulle passa smågrabbarna (Gustav och Karl), ja det är Karlssons jag pratar om...
Saga har nu varit borta i två nätter och ska hämtas hem i dag och kanske följer Jennifer (klasskompisen som hon sovit hos i Höllviken) med hem till oss för några nätter?
I morgon bitti är det tänkt att vi ska bege oss till Dockan i city och där bevista sommarmorgon-programmet som går på TV:n varje vardagsmorgon? Kanske kör jag dit Lotta och tjejerna och sedan till golfbanan för att hämta hem killarna, ja Jakobs kompis Johan går samma kurs?
Idag har jag tagit mig an familjens räkningar, det är inte billigt att leva om ni frågar mig...
Nu ska jag ta mig an bilen och det rejält, både in- och utvändigt... Jag ska både rengöra lacken och vaxa bilen, då det var ett tag sedan det blev gjort...
Vad har ni själva för planer en dag som denna?
Jag vet inte vart ni befinner er eller vad ni har för väder, men här är det fortfarande varmt och regnfritt, cirka 22-23 grader i skuggan och betydligt varmare i solen, skönt!
Näääe, nu måste jag nog sätta lite fart, annars lär jag nog inte hinna klart med bilen...
Ha en underbar dag och kväll!

El Prof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0