Kyla...

Tja!
Idag har "vintern" kommit till Skåne, ja eller i alla fall är det betydligt svalare idag, max 23-24 grader...
Nu har bror T och Jossan dragit norröver, till Skääärgååården.
Det har varit jätteroligt att ha dem här och det ska även bli skönt att få vara "bara" familjen en vecka nu, då vi inte, men varit själva i många, många veckor. Veckan innan Lotta och jag slutade skolan kom mamma hit och sedan dess har vi antingen haft gäster eller så har vi varit "gåster", ja dvs. om vi kan kallas för gäster hos svärmor på Öland?

Ovan, var skrivet för några dagar sedan och det är så det har varit och ÄR med oss, ja vi har ständigt något på G...
Jag vet inte om det är jag eller Lotta som har ADHD, men vi har faktiskt "häcken" full och det, hela tiden! Det är golf, trimning av Smillan, Backen (nöjesfält utanför Köpenhamn och det var en hel dag som gick åt...), bad i stenbrottet i Dalby (klippor att dyka/hoppa från - 1-15 meters höjde...), cykelinköp mm mm...

Nu har vi grillat och ska kolla film (vi har hyrt tre filmer som ska avverkas inom en vecka!)...
Jakob har golfkurs varje morgon mellan 09.00 och 10.30 denna vecka och Lotta ska till Köpenhamn me Lena i morgon, onsdag...
Jag och Lotta och sedan jag själv dagen efter, har fikat med Karlssons, samt att jag haft fullt upp med massagen.
Lotta får var och varannan dag massage, men utöver det har bror, Jossan och Tina fått känna på "storsläggan"...
Tina fick senast idag och utöver de punkter hon hade "ont", höll hon på att falla in i dvala... Hav förtröstan gott folk, jag "lät" henne INTE "somna"...

Idag var vi, som sagt, i Dalby och dit ska vi, mest troligt, lura/locka familjen Söderström/Edin, då det var ett underbart ställe med mycket potential...
Vi har såklart annat, mycket annat på lut för "Skääääääääääärgåååååååårdsboooooorna, men då vissa av dem brukar läsa denna blogg, tänker jag inte gå in på ev. detaljer...

Vad händer med Magnus och hans konvalecens kan man fråga sig??
Ja, jag berätta att det går framåt, kanskeinte lika fort som innan, MEN FRAMÅT!!
Men jag som pratar, träffar och följer honom på nära håll, kan berätta att han mest troligt, kommer att bli nästan helt återställd, ja eller helt... För att föra er"up to date", blödningen var en av väldigt få i Sverige och med tanke på att han var så pass ung som han är...

Nääääe, vet ni vad, jag hinner inte skriva mer nu, har lovat Jakob att kolla film...
Jag saknar många, men är faktiskt mest intresserad av att åka till Svenljunga och G-kås just nu...
Det hade varit roligt att träffa Mattias och Camilla, med barn, samt "Kristianstadsborna", kanske tillsammans och det hemma hos familjen i Svenljunga...
Vi ska visserligen till Sölvesborg i helgen och det ska bli otroligt roligt, då Victor ska döpas, ja Victor är Thomas och Catharinas adoptivbarn från Kina och Vi, tillsammans med familjen Fasth, sak få den äran att bli faddrar!!

Nääe, nu måste jag avsluta!
Ha en underbar kväll/natt och i morgon, är en annan dag...

El Prof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0