Friskvård - pensionssparande...

Har en längre tid till och från tänkt på vad som är viktigt i livet och vad vi värdesätter mest i våra liv.
Allt i från arbete, lön, till familj mm. är saker som stötts och bötts, är det viktigt att tjäna mest eller ha en direktörsposition, med allt vad det innebär? Eller är det viktigt att man mår bra och har goa och friska barn?
Självklart är våra barn viktiga, ja viktigast om ni frågar mig.
Det är för mig otroligt viktigt att finnas där för min familj och gärna kunna "hänga" med barnen, ja i den utsrtäckningen de vill "hänga" med gamlingen...
Således anser jag att idka någon form av friskvård är något som verkligen är viktigt och något jag nästan alltid har gjort och det i alla dess former. Lotta har börjat jogga och jag med henne. Detta har medfört att barnen nu gör övningar så som vi gör efter att vi sprungit och jag extra för mitt diskbråck, rätt skoj att de lixom hittar till idrotten/övningarna bara för att vi håller på...
Jag hade tänkt och kommer att skriva mycket mer om detta, men vi ska precis sticka till Öland och således måste jag avsluta och det nu.
Kommentera gärna vad ni har för tankar och åsikter i frågan.
Tja!
El Professore!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

När det gäller arbete så har väl jag försökt jobba med extra jobbet så mycket jag kan. Speciellt nu innan J växer upp å "behöver" mig mer. Meeen när e det då? Jo jag har ingen aning har jag kommit fram till.

Samtidigt vill inte jag vara den fadern som jobbar på helgerna så att han inte kan följa med på diverse sport aktiviteter.

Jag har märkt att det kommer mer jobb ju äldre man blir & det rimmar ju inte så bra med hur JAG tänker. Du & jag har ju språkat lite om det här & jag vet att jag inte ska klaga när det finns extra klinkanisher att tjäna till familjen. Därför försöker jag prata med K om varje spelning för det har funnits en tid när jag bara kört på.



När det gäller träning så har jag hittat tillbaka till å cykla mountainbike. Min kompis pontus har hetsat mig till å vara med i Cykel Vasan :) inte 9 milaren dock utan 4,5 till å börja med. Jag ska även få med Morbror T om han vill. (Om jag glömmer att ringa dig T så undrar jag å P om du ska hänga med helgen 14 augusti?)



Här e lite tankar å funderingar från den anriiika skärgården utanför stockholm. Ha det så skönt på Öland



PS. Vi är hemma på "permission" nu & alla prover är gjorda. ring för mer info......

2010-07-02 @ 17:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0