Dé é mycke nu...

Jag trodde, i min enfald, att jag skulle hinna uppdatera er och samtidigt påminna mig själv om alla underbara och varma dagar vi haft denna sommar, men ack vad jag bedrog mig själv, ja och er...
Nu har Thomas, Catharina och Victor anlänt och huset sprudlar åter av krumma barnaben som springer fram och tillbaka, allt medan de tre "musketörerna" ivrigt springer bakom, framför och runt om Victor.
Som ni kanske redan förstått, kommer ni att bli snuvade på all den Ölandsromantiken som spirat i cirka en och en halv vecka och med Karlssons och Holst-Simonssons...
Nu sitter Thomas, proppmätt, ute på däcket och har precis fått grabben i sömn och de båda mammorna har förlikat sig med att det är deras tur att ta kvällsprommisen med Smillan (det var inte svårt att övertala dem, ja dom kom själva med förslaget) och jag bara måste berätta om morgonens golfrunda. Dagar som denna kan man inte förstå varför man inte spelar på touren!? Det är så jävla skönt när spelet stämmer och då stämde det ändå inte till fullo, förövrigt något som är en utopi... Jag scorade 77 BRUTTO!!! I poäng betyder det 42 och det betyder en sänkning med många, många steg... Fan va roligt det är med golf, ja åtminstone dagar som dessa!
Vi har spisat lammköttfärsbiffar, grillade av moi och bulgur med en massa gottis till, kittla döttsskönt i magen...
Ha en underbar kväll, nu ska jag och Thomas dircka en malt...
Ciao!
El Professore!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Du det låter ju riktigt trevligt. ja lammbiffarna alltså :)



När vi kommer ner får du allt ta å visa hur du gjorde när du sköt alla dom där bollarna så bra i målet. eller vad det nu heter.

Hälsa gästerna så mycket från oss här uppe i baggeby Hills.



PS. Jag tar nog med mig min nya cykel när vi kommer ner, så du får tipsa om en bra mountainbike slinga att köra.....

2010-07-16 @ 21:58:03
Postat av: El Prof

Ny cykel ja... Engående lammbiffarn del har råd med dyra fina cyklar, eller hur var det med din "gamla" cykel, var den inte tillräckligt snabb?

Jag hoppas att kunna påvisa ett och annat golfslag, men som du vet, bollen är kvadratisk och vill inte alltid som den som står bakom klubban...

Beträffande lammfärs-grillspetten så kanske det blir något som återkommer när vi får gäster från Skäääärgååården...

2010-07-17 @ 10:04:49
Postat av: El Prof

Oooops!

Jag undrade vart delar av texten blev av?

Nu ser jag att "ngående lammbiffar" hoppade in i början av kommentaren, ja så det kan bli när man inte är "nyter"...

2010-07-17 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0