Vitt djävla...

Hej!
Vaknade som vanligt vid sex-tiden i morse och gick något sömndrucken ner och satte igång en kanna kaffe och sedan vidare ner till källaren för en uppfriskande dusch, så långt var allt väl.
Väl uppe på mellanplanet för att plocka fram frulle till familjen och hämta in tidningen upptäckte jag att det vita skiten som fallit under natten var överväldigande, minst sagt...
Jag var tvungen att trycka upp dörren och sedan kunde jag nästan inte se trappstegen, utan det såg ut som en backe... Jag skojar inte, det har kommit minst två och en halv decimeter!! Sen hade dessutom den jäkla plogbilen varit förbi och hälsat på, dvs. bilen var insnöad!! Helt ärligt, jag borde anmäla den djäveln!! Bilen hade nästan lyft sig utav snömassorna som plogbilschaffisen tryckt upp mot bilen!!!
Hade det nu varit så att, som vi bråkat om med myndigheterna, vi fått parkera på "vår" uppfart, hade detta inte varit ett bekymmer, jo jag hade behövt skotta bort snön för att kunna komma ut med bilen, men för övrigt så hade det varit en bra lösning för (tror jag) samtliga inblandade...
Nu står bilarna parkerade lite om vart annat och således kan inte plogbilen göra ett effektivt arbete, något jag faktiskt hade uppskattat! NEJ, bilarna upp på uppfarterna och förövriga bilar, datumparkering!! Då kommer utryckningsfordonen fram och vägen blir mer tillgänglig för alla tror jag mig kunna säga och framför allt, hade det underlättat för barnen för som det är nu, måste de mer eller mindre gå ut i gatan, framför eller bakom en parkerad bil för att se om det kommer nån körande eller om det är fritt att passera!? Det finns nämligen inte heller några övergångsställen på flera hundra meters avstånd, ja faktiskt ända nere vid Sallerupsvägen och dit är det nog sex-sjuhundra meter?
Nåväl, dagen har artat sig riktigt bra och jullunchen är nu över, en väldigt givande jul måste jag säga...
Jag har fått massor med julklappar, goda vitsord (från deltagarna) och dessutom har jag idag blivit kallad för sexig och det från flera av tjejerna!!!??? Undrar om de behöver glasögon eller vill låna pengar!!??
På sedavanligt manér hade jag kostym och det med hela kittet (slips osv) och det ska jag ha vid fler tillfällen efter denna "uppvaktning" jag lovar!!
Nä, nu ska jag plocka iordnig det sista och sedan bege mig hemåt, i snökaoset!!
I morgon bär det av mot nordligare trakter och jag hoppas via Allah att vi får hyfasde väderförhållanden under vår färd!?
Vi ses i morgon, vilken tid vet jag inte, men ni kan alltid höra av er om ni undrar hur det går, ja dvs. OM ni är sugna på en bira på Jernet (på Lidingön)!?
Tjilleflonkan på er alla lökrapare!
Eller som Petter brukar säga, fuck off, nu kör vi!!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Önskar er en GOD JUL...

2010-12-22 @ 12:18:21
Postat av: mumin

Ha, förlorade min TV och computer power a few nights ago, no problem, jag trejpsade ner i källaren och såg felet.Allt väl. Sedan i går samma sak, nej men vad fan är det tänkte lilla jag, och trejpsade ner igen...men denna gång fick jag inte igång jäkelskapet..oh well, I think about until tomorrew and call for help I thought, men ni vet hur de 'Backmanska' flickorna är, de bara ger sig inte, så ner tillbaks, och då kpm jag på att mina 'fairylights' strung all over the front of the house, had short circuted, and had to be disconnected, due to our snow/windstorms we had on Monday!

So today it all came down, and just the lights over the door remains.What a bummer.

Men på detta sätt har jag åtminståne inget att tangla med efter jul när allt är fruset in under snö och is eländet.

Så det var min dag.Och det snöade hela dagen, och en jättestorm är lovad för söndag.Samma som just nu härjar i California.Det är ju inte klokt sånt väder de har där över. Brinner det inte, så regnar deras hus bort.Nehej, jag håller mig nog till norra USA for sure.

Sexig...eh????Oh well no comment to that.Surprised 'the quiet man' did not have a snide remark though!! (Aka. John Wayne alias Magnus)

Anyway, do take pics over the holidays up North, and post a few, ok!

Merry Christmas !

Oh, and Merry Christmas back to 'the quiet man' too !

2010-12-23 @ 06:14:50
Postat av: el.prof

We forgot our camera!!

Anyway, we got up (to Stockholm) alright, even if if took some time because of the trafic from Södertälje and almost all the way in to Stockholm...

Now we´re going in to Stockholm to buy the last Christmasgifts and Magnus, sorry non for you!

God Jul på er alla glada laxar!!

Jag vet inte om jag hinner skriva nått mer innan Julafton?

2010-12-23 @ 11:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0