Splittrad...

Hej!
Jag vet inte hur det är med er, men själv känner jag mig ganska splittrad för tillfället...
Det känns som om jag tusen och en sak att göra och ingen tid kvar att göra det på...
Jag känner mig en aningens otillräcklig för tillfället och skulle behöva låna lite tid, ja om nån har lite till övers dvs?
Kvällens Julbord (eller vad det nu blir i kväll, med skolan?) är något som jag känner siså där för, men jag tror och känner att det är bra att visa sig lite... Jag hade dock mycket hellre varit med familjen på Jultivolit!
Sen har jag en hel del arbete kvar att göra, mest i form av samtal till olika berörda myndigheter, deltagare och andra aktörer, men även rättningar, planering och lite annat tjafs (som dessvärre hör till det jag åtagit mig...).
Sorry för att jag låter gnällig och jag ska sluta upp med det alldeles straxt, men bara för att göra slut på gnälligheten så ska jag bara avsluta det med ytterligare en... Gnällighet alltså!
Vi satt i dag på ett av våra möten, detta var ett sk. ALT-möte (ArbetsLagsTräff). Där sitter de två som kommit till ett "dukat bord" på den andra skolan, dvs. allt material, allt av det som vi kan tänkas behöva, fanns redan där när dom började. Det som inte fanns och som dom inte heller tagit tag i, är "ramar" för hur vi ska förhålla oss till studieplaner mm. Detta, anser jag, borde de kanske gjort under de ett-två åren de varit anställda på skolan!? Nu satt de här och gnällde över att vi ställde in mötet i tisdags pga. saker som hade högre prio... Jag besvarade denna kritik på ett konstruktivt och (tyvärr) för snällt sätt, då jag istället borde ha vänt på frågan och ifrågasätta varför de inte redan fanns ramar för detta? Jag tycker att det är sååå tråkigt med personer som ser sig själva som utsatta hela tiden och som inte ser deras egen skuld/del i det hela...
Ja ja, nu känns det bättre, tack för att ni lät mig klaga lite!!?
Näpp, off we go!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja se ramar, ska dom hänga rakt undertill eller överst.

2010-12-16 @ 22:58:01
Postat av: El Prof

Du ettan!?

Skulle du inte hålla dig borta, för alltid!!?

Ja ja,du får väl vara kvar då...

Ramar, de är mest till för att veta vart gränserna går och vilka påföljder som det kan vara tal, ja dvs. OM och NÄR man bryter dessa och således förhåller sig UTANFÖR ramarna...

Så mycket för ramar, rakt undertill eller överst, pffffvvt på dig!

2010-12-16 @ 23:08:01
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är första gången jag är här så varför ska jag heta ettan!?

2010-12-16 @ 23:28:45
Postat av: El Prof

Visst visst...

Okay, det är så att alla nya besökare kallas för ettan på denna blogg, just as simple as that...

Det är också för att man inte skriver sitt namn, vi måste kunna hålla koll på vilka som finns inom ramarna...

Vill du, ettan, ha ytterligare förtydligande, ring då POOLIA!!!

2010-12-16 @ 23:51:58
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Poolia hänvisade till 2:an och 3:an.

2010-12-17 @ 12:57:34
Postat av: El Prof

Vet inte vilken planet du kommer från, men om jag skriver ETTAN, betyder det väl i rimligaste mån, ETTAN!? Om sedan tvåan och trean också är i behov av att ringa POOLIA, har jag fan ingen aning om!!

Varför inte skaffa dig en egen blogg och fråga dom vetja!?

2010-12-17 @ 14:08:51
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0