Pyspunka och slitage...

Tja!
Även om jag sagt, skrivit och rent allmänt tykt att detta jobb är sååå mycket mer hanterligt än det förra, är det ändå så att orken börjar ta ut sin rätt... Det ska bli skönt med lite ledighet nu, även om det är några dagar kvar att arbeta. I kväll är det Julfest på Södervärn, dvs. HELA skolan som jag jobbar på och det är ett par hundra personer som ingår i detta skepp!!
Lotta och barnen ska på Jultivoli som varje år hålls vid denna tidpunkt, det hade ju varit tråkigt att ha ett jultivoli i maj... I alla fall, det är en härlig tradition, som jag då tyvärr går miste om detta år...
Nästa år SKA jag vara med och då är det Sagas klass som står för mat och underhållning, det är tradition att treorna håller i trådarna, KUL!! Det brukar grillas korv, Magnus "bjöd" på en underbar Gulasch-soppa här om året, njutning på hög nivå! Sedan är det lotterier och en massa annat roligheter och ni är välkomna att bevista detta Jultivoli nästa år, ja självklart med oss och mit ein grose plånbok!!!!
Jag kommer att sakna tjejerna under lovet, nu när man tagit sig an dem och de krypit in under ens skinn...
Man värnar om de allra flesta och vill att det ska gå bra för dom, ja som sagt, de allra flesta... Det finns en och annan som man inte riktigt har samma känsla och förståelse för och med, men det är deras eget "fel", ja eller vad det nu är som gör att det blivit som det blivit...
Pratade med bror T igår och fick höra att Jossan kommer hem under julen, skitkul!! Jag hoppas att hinna träffa så många av er som möjligt under den relativt korta Stockholmsvitelsen och det kan vara allt ifrån en fika, middag till utomhusaktiviteter, såsom prommisar med Smillan osv...
T pratade om att vi "grabbar" kanske skulle ta en öl på Jernet den 22:a, dvs. samma dag/kväll som vi kommer upp till Skäääärgååården? Vi pratar om nästa onsdag, fattar ni hur nära det är!!!!???
Näpp, måste jobba lite, fan va de behöver hjälp hela tiden... NOT!!! Visst behöver de stöttning, MEN det är som Mumin skrev, lite positiv feedback, en knuff i rätt riktning och sen skjuss in i ugnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0