Luciafirande...

Hej hopp!
En dag som denna är det på sin plats att hylla alla, unga som gamla, som på något sätt sjunger för Santa Lucias skull, ja om man nu sjunger för hennes skull...
Själva blir det inte så mycket firande i familjen, ja förutom Lotta, som sjöng för tjejerna i morse, vet inte varför hon inte ville ha mig med?
I dag är det en strålande, men väldigt kall, vinterdag! Solen värmer oss med sin närvaro, men tyvärr var kylan borta för många dagar och således har det mesta av den snö som vi haft, smällt bort och det är riktigt tråkigt faktiskt. Om drygt en vecka drar vi norröver och där lär det finnas lite snö...
I dag har vi åtta glada deltagare och den tänkta skidåkningen föll bort pga avsaknaden på snö... Sedan hade vi planer på att åka skridskor, men de öppnade först klockan tre och således blir det en promenad i Pildamarna. Efter prommisen, bjuder vi deltagarna på fika och lussebullar!
Måndagar är för familjen Woll, den mest hektiska dagen i veckan och denna måndag är INGET undantag...
Dessutom får vi en hemlig gäst som ska bo hos oss i ett par dagar och det är inte vem som helst må ni tro...
Nåväl, nu är det sista hela arbetsveckan och denna vecka brukar ALLTID vara minst sagt hektisk, fast väldigt roligt på samma gång! Det är avslutningar på gymnastiken (uppvisning på onsdag), Sagas handboll (idag/kväll) och Jakob och min handboll (på onsdag)! På torsdag är det Jultivoli på Mölletofta (Sagas skola) och på fredag lär vi crasha i soffan, ja eller fåtöljen...
Vi får se om jag hinner lägga upp Pepparkakshuset (foton alltså) på bloggen ikväll?
Jag undrar sedan också hur det går med era julklappsinköp och då i synnerhet mina barns...
För info kan jag berätta att vi kommer upp till Skääärgården den 22:a och åker till Öland på förmiddagen den 27 december, då Lottas familj kommer att fira jul där av olika anledningar.
Ha en underbar fortsättning på måndagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0