Lördagsluuuugn...

Tja!
Lördags har inte innfunnit sig ännu och lär inte göra så heller, ja inte under de närmaste timmarna iaf...
Jakob och jag har varit iväg och spelat match, en match som kanske inte går till världshistorien, men som våra killar vann och det tämligen enkelt.
Som tränare vill man ju alltid att ens adepter ska vara klockrena i sitt spel och där har vi en del att arbeta på...
På måndag och onsdag blir det hårdkörning, det har varit allt för många inställda träningar för oss och tyvärr finns det nån klausul som säger att vi ibland måste lämna ifrån oss en och annan träningstid, något som stör fruktansvärt mycket!! Jag ser dock en massa potential i gänget och ser ljust på framtiden, ja även för Jakobs del...
I dag är det städning som står överst på programmet och då vår dammsugare lämnade in förra veckan, ska jag packa upp den nya dammsugaren och det känns ju lite positivt... Sedan är det ett besök i en matvarubutik, samt en joggingrunda innan jag kan börja tänka på lördagsmys och lugn!
I kväll är det "säsongsavsluting" på "Sä mycket bättre", ja om det sedan blir fler program eller inte? det lär inte bli samma sak utan Petter, September och Plura, men det kanske kan bli bra ändå?
Jag skrev igår att det i IDOL var spel mot ett mål, ja eller något dylikt och det var kanske taskigt, men jag tyckte verkligen att Jay var sååå mycket bättre och det vidhåller jag!
Jag är dock inte helt säker på att han passar som solist, dvs. på egen hand? Han skulle med lätthet ta en säker plats som sångare i ett hårdrockband, men... Jag hoppas jag har fel...
Näpp, nu är det dags att packa upp dammsugaren, jippie!!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Tjenis Stenis,



Nu kommer den här updateringen som jag lovat. temperaturen har legat stadigt på -6 till -10 igår blåste det näsan som det gjorde uppe på toppen i stöten förra året. Men så fort man kom ner till trädgränsen vart det fiiint före. Vår premiär tur på telisar gick bra, fick dock svida om efter några åk då julia pockade på uppmärksamheten. Både pontus å jag trodde att det skulle vara mycket lättare än var det var. Men mycket roligt :)

Vet dock inte hur jag ska göra i framtiden med just telis åkningen då man måste åka mycket för att bli bättre. Kanske blir ett par nya pist räser skidor istället ;)

Det finns dock film på när man tog premiär turen...



Jag kan varmt rekomendera Skilodge i lindvallen, dyrt om man inte åker som vi v.48-49. Men jädrar vad bra man bor, å skön relax bar med stoor öppen spis å utsikt över delar av lift systemet. Sen är det en sport å försöka få vår favorit plats, en jättestor soffa som när man sjunkit ner i så vill man inte ens gå till baren å beställa.

Julia har blivit riktigt vass på skidor nu å åker lite som saga, helst fort som f-n å rakt ner. Liften är inget problem längre.



Nu får man ju vänta ända till v.8 innan man får åka skidor igen. Det får nog nästan bli en liten tur till romme innan dess.



Nä nu blir det en Pangare i baren, sen väntar lite mer skidåkning med julia å kanske med min parallell slalom kamrat Pontus...



Puss på stjärten...å hälsa alla

2010-12-11 @ 12:59:38
Postat av: El Prof

Nu blev det ju lättare att vara här och INTE där, ja hos er alltså...

Tänk om man hade haft en broscha...

2010-12-11 @ 15:07:07
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Mr T

Vad är det jag läser, tänker du banga Telisar...

Men fasen Rille du måste ju ge det en chans, kan ju lixom inte bara ge upp efter ett par åk..!!



Du vet "Rom byggdes inte på en dag" :-)



Det där med att sitta o mysa i Skilodgen lät förbaskat trevligt, Vill vara DÄR....



Ha're allihop

2010-12-11 @ 17:26:34
Postat av: El Prof

Du brollan, du vet hur ungdomar är, ja funkar det inte första gången så ger dom upp!!

Håller med dig om SkiLodgen, där hade man gärna suttit en stund, ja i sofforna då förstås!

Kanske skulle gubben testa Telisar vecka 8?

Fast jag kanske ska lära mig att åka på carvingskidor först...

2010-12-11 @ 19:47:13
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Tips! En skidlektion är aldrig fel. Ovasett hur bra man är. Jag är ju långt ifrån någon superskidåkare, men Carvingsvängarna sitter lite bättre efter skidlektionerna i alla fall... "trampa igenom svängen" (som när man cyklar).



Telisar ser underbart ut, men trots allt det norska blodet i ådrorna så tror jag att jag hoppar det...Underhållningen i backen får någon annan stå för. Håller med att SkiLodgen är najs, men är dock inte så överförtjust i skidsystemet i Linvallen. För mycket skidåkning i sedled. "Men det är bara mina känslor"...som yngsta dotter skulle ha sagt.

2010-12-12 @ 20:47:12
Postat av: Kusse malin

Håller totalt med dig ang Jay. Han är skit bra och har en röst som är hel skön. Han har verkligen sjungit olika stilar och hans röst funkar. Dock tror jag inte han passar precis som du sa ensam utan han ska vara i en grupp. Men men vi kan ha fel. (vilket vi aldrig har du och jag hihihihi) Sen så är det självklart att du kan vara en broscha!!!!! :)

2010-12-12 @ 22:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0