Ljuva dagar...

Hejsan!
Så står då snart julen vid vår dörr och allt är så underbart och ljuvl...
ELLER, är det så att man inte hinner njuta av, vare sig julupptakten, myset eller nått annat så här dagarna innan jul!?
Idag gick vi en mysprommis med Smillan, men då den tog en timme och en kvart, pga all den jävla snön, blev allt försenat och vi fick hoppa in i bilen för att köra Lotta in till stan (julklappsinköp), jag och tjejerna skulle idka andra inköp, så som mat, nått spel osv...
Nu é vi hemma och då ligger snön kvar, ja de cirka femton centimetrarna som kommit och som måste skottas. Sen är det julstädning och tvätt osv...
Barnen var sugna på pulka!! Vem fan hinner med sånt skit nu, jag menar då vi håller på att göra julstämning för barnen... Kan vara så att man prioriterar fel, ja helt fel faktiskt, men hur i helv... ska man hinna med allt??
Sen säger dom att det ska fortsätta på detta sättet, ja med snön alltså och då kanske det får bli lite mer pulkaåkning och sånt på skääärgårdsön och på Öland...
Lite tid till snöbollskastning och mulning, finns dock alltid!! Lovisa fick duktigt med snö i fejan igår, ja hon fick in några fina på mig också... Man måste ju vara snäll i dessa tider!
Så får det bli, ja dvs. att jag tar med mig tjejerna på promenaden med Smillan!! Har ni tur, kanske jag t.o.m kommer ihåg att fotografera lite!?
Näpp, smörgåsen är intryckt och kaffet (det varma) har glidigt ner i strupen, således dags att ta tag i saker och ting!!!
Ha en ljuvlig lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0