Lägligt...

Tja!
Gud va lägligt grannarna drar iväg och låter oss "passa"eras hus, NOT!!!!
Ja, egentligen har dom varit borta ett tag nu och kommer hem den 10 december, men fram tills för en vecka sedan var det ändå okay att vattna lite blommor osv. NU är det värsta träningspassen!! Dom har nämligen betydligt större del av gatan... Hos oss, är man skyldig att skotta framför sin port och längs ens tomtgräns och för vår del betyder det från halva vårt (med vår andra granne) gemensamma hus och fram till och med vår uppfart. Med grannarnas tomt, innebär det som båda våra (fortfarande vår andre granne) tomter tillsammans!! Sedan har de mage att ha en uppfart som sträcker sig ända in till deras garage, dvs. i slutet av tomten...
I eftermiddag gick Lotta och jag först vår långa prommis med Smillan och idag tog den, som annars tar ganska precis en timme, nog en timme och tjugo minuter minst!? Efter det var det dags att plöja snön ur spår... Jag var genomsvettig efter arbetet och behöver INTE träna mer idag... Jo, lite rygggympa får det nog bli ändå.

Nu måste jag bara berätta om sonen i huset, jag spricker nästan av stolthet...
Tänk att man har en tonåring i huset, en som nästan inte alls är tjurig eller rebellisk!? En utopi? NEJ, i vårt hus är det faktiskt realitet!!!!! Han berömde mig idag och öste lovord över mig, både som tränare och far... Vet inte jag, det känns nästan fööör bra... Det måste nästan komma nått bakslag? Nääe, jag skojar bara, inte fan kommer det att komma några värre "avgassmällar" från den grabben, tror faktiskt inte det? Han sa bl.a att jag inspirerade honom till att verkligen ta i på träningen och att han idoliserade mig, ja och att han tyckte att OM bara A-laget såg mig (de tränar efter oss på onsdagarna) kasta mig in från kanten och skjuta, så skulle de mer eller midre genast vilja ha mig med i laget... Han har köpt ny handboll idag, en replica av VM-bollen och den var riktigt nice måste jag säga. Jag köpte två knäskydd åt honom, ja så han kan slänga sig in från kanten som farsan, tänk, då hade han verkligen varit en given spelare från start och det fast han faktiskt inte spelat mer än denna säsong, ja förutom de två säsongerna i Dalhem...
Nä, nu är det dags för familjebusiness... Sleep tight and sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: El Prof

Hade Uppskattat om nån, typ Rille, kunde lägga på och ringa mig...

Han har pratat oavbrutet i luren och det länge och vi som har lite IPhone4-problem...

Hur eller rättare sagt stoppar man in sim-kortet i mobiljäkeln!?

2010-12-02 @ 22:13:38
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Ja, då får väl Petimetern rycka in istället. Man använder ett speciellt verktyg som ligger med manualen (källa: min halvtsovande man som fick sin nya telefon på nya jobbet igår).



Godnatt!

2010-12-02 @ 23:02:29
Postat av: El Prof

TACK SÅ MYCKET PETIMETERN, du är och förblir bäst!!

2010-12-03 @ 06:21:55
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: mumin

You know,just because one goes in checking the various blogs, doesn't mean one has the time OR inspiration to comment..so there!

Actually sometimes one really want to write something, just as one checks the blogs, but the time does not allow it, and yes, even for retired people!Hm, if my ex read this last statement, he would say 'retarded' with a smirk on his face.Never mind.Play on words, which was his specialty.

Jag trodde faktiskt du hänsyftade till VM-18, när du började svamla om Sibirien.Wow, can you see playing football there!!!!

Du Magnus,you are not one to talk,your comments are few and far between!!!

Vilka listor!!WOW!!Bra att ha en stor släkt.

'Ut med dig unge,snöskottning är bra för kropp och själ' - inte mine ord, men min mammas!Och ut gick man.

En gång i tiden gick jag en kurs,eller egentligen en long week-end 'phsykologisk hälso möte sort of thing-a-majig', som var fantastiskt.

Det bästa jag tog med mig från det ,var detta råd.

'Bär' inte på saker och ting under ditt liv de blir bara tyngre ju äldre du blir, utan lägg dem i en kappsäck som du sen kan ställa ifrån dig!

Och så går du vidare.Och där står kappsäcken.Ingen vill ha den eller tar den, men du kan blicka bakåt och se den stående där med allt innehåll i gott förvar.Behöver du nåt därifrån, är det bara att öppna den, ta ut det du behöver, eventuellt lägga in nåt nytt, kanske till och med se att den innehåller saker du inte behöver mer,som du kan slänga.

Och så fortsätter du, och kappsäcken står tryggt kvar.

Låter enkelt, men funkar jättebra.

Min kappsäck har gjort min livs resa betydligt lättare.

Ingen snö här än, men 'lite flingor' har blivit lovade för veckoslutet.

I dag skall jag sätta upp våra 'fairy-lights' på framsidan av huset, dörr kransarna är redan på plats.

Grattis till Lotta! För vad vet jag inte riktigt, men congratulations are in order!

And as for you El Proffs! Money is not everything when it comes to making a living!

The two big H's are the most important.

Happines and Health!!! And neather can be bought!!

And now I'll move over to facebook to check out the 'pepparkakshuset',before I get back into bed.

Good Night!



2010-12-03 @ 10:53:33
Postat av: Fiskmåsen..

Fan brollan!

Det lackar ju mot jul.. (syftar på sonens fina berömmelse av sin far..)

Nää skojade bara, det är väl kul att han känner så, Även jätte roligt att det går bra för snorisen :-)



Jasså du får skotta åt halva grannskapet...!!



Helst seriöst, kunde du inte stoppa in sim-kortet i Iphonen!!!!

Måste nog sätta dig på skolbänken när du kommer upp till Skärgården..



Nää pliken kallar...

Ha en trevlig fredag.

Kram till er alla

2010-12-03 @ 11:57:21
Postat av: El Prof

Alla har inte råd att införskaffa sig en IPhone... Sen finnes det dom som byter mobiler som en annan byter kallingar...

Själv har jag en billig jäkla Ericsson so man kan ringa ifrån...

Jag är ju inte heller Biträdande rrektor heller...

2010-12-03 @ 20:51:21
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Petimetern

Ähh, det säger du till alla....



Ang snöskottning. Jag frågade häromdagen "är det någon som vill skotta snö?" Och två glada tjejer skuttade ut och skottade för liv och lust. Då blir man glad! Inget tjat och inget gnat. Men det var ju dock bara vår tomt. Grannens blir det nog först till jul och nyår. Får se om tjejerna fortfarande är på hugget då???

2010-12-03 @ 23:25:14
Postat av: Petimetern igen

Om det känns bättre så har jag också en Eriksson som det går att ringa i från...fast jag tycker min är ganska fin. Är dock inte så intressead av telefoner, och det tycker nog M är ganska trist.Han tycker ju att hans nya telefån år sååå fin, och det är den ju, men jag känner att det är inget jag har lust att fördjupa mig i.

2010-12-03 @ 23:31:37
Postat av: Anonym

Om det känns bättre så har jag också en Eriksson som det går att ringa i från...fast jag tycker min är ganska fin. Är dock inte så intressead av telefoner, och det tycker nog M är ganska trist.Han tycker ju att hans nya telefån år sååå fin, och det är den ju, men jag känner att det är inget jag har lust att fördjupa mig i.

2010-12-03 @ 23:32:14
Postat av: El Prof

Jag har börjat intressera mig för en ny telefon och då är jag nog mest sugen på en Ericsson Xperia, då jag tror att jag kan ha lite nytta av den, ja uppkopplingsmöjligheter osv...

Det blir först i mars, då våra 3-avtal går ut...

2010-12-04 @ 13:55:30
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0