Kul, kul...

Tja!
Så var det då vinter igen, bara sådär!!
Det har kommit minst en decimeter, troligtvis mer?
Dagens träningspass förlades således att skapa ramar,
för vart gränserna mellan gata och trottoar, mellan grannar och
gränserna mellan normalt beteende och "skottningsfacist"...
Enligt vår granne i norr, tillhör jag den senare...
Jag kan å ena sidan, inte alls förhålla mig till detta, fast å andra sidan,
har jag skottat undan mer och lite där till...
T.ex så tröttnade jag redan vid förra snörusket, defacto att plogbilen,
plogade upp en himmelens massa snö på vår nyskottade trottoar,
varpå jag sonika fick börja om...
Nu, som förra gången, har jag skottat fritt och då menar jag FRITT,
framför hela vårt hus, trottoar, ja och vägbanan framför huset...
Det var nämligen en vall en cirka halv meter från trottoaren och mycket riktigt,
kom det en plogbil när jag precis var färdig!!! Långfingret åt honom...
"Skottningsfacist"... JAVISST!!!
Nu é jag sliten och vem hade inte varit det efter ett par timmars ihärdigt skottande?
God nattzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0