Hysteria...

Tja!
Jag ser på min blogg-indikator och kan konstatera att även ni har häcken full i dessa jul-förberedelse-tider!?
I morgon är det sista skoldagen, dvs. det är avslutnigslunch för oss och våra deltagare, liksom för många många andra skolelever såklart! Jag vet inte hur länge jag sedan jobbar i morgon, men hoppas det inte blir allt för länge...
Visserligen ska vi iväg under julen och mellandagarna, MEN vi kommer hem den 29:e och sedan har vi ett antal gäster hos oss på Nyårsafton, ja som vanligt varannat år...
Nedräkningen inför Stockholmsresan är i full gång och jag vill passa på att påminna er om att vi på onsdag kväll, j nån gång, ska träffas på Jernet... Ja, det gäller ju förstås endast de som har vilja, tiden och lusten att ses över en bira, ja eller två...
Sedan måste jag, även det åter, vidhålla att vi gärna träffar nära och kära under de relativt få dagar som vi bevistar skääärgården, kan t.ex vara över en gemensam prommis med eller utan grillning... Grillningen är ju inte helt fel och fördelen är att man kan välja olika sätt att ta sig dit, ja ni vet det vanliga grill-stället...
Jag, om jag mår bättre, tänk far ut å ränna lit i skoga och även där kan man få agera kanin åt slätlandsapan...
Näpp, nu må gubben far å sta å häng blyltor an bli dä int nåon årdng...
Ha det bäst, näst efter me...

Kommentarer
Postat av: mumin

Skrattar bäst som skrattar sist är ju talesättet, och nu för fasen får ni garva ordentligt åt mig och mina 'solprognoser' ....

Här snöar det som bara den(---) och det är krock på krock ute till och med här inne i byn, inte klokt..det är bara svart is under snön och inget tycks bita på det...

Och mitt i allt detta elände kom min dotter äntligen på att 'visst jag behöver nog new snow tires'..så nu har hon då 4 nya tires! of course det är ju alltid pengarna som fattas, men säkerhet är viktigt det med, med barn i bilen o allt.Fast om man blir påkörd av en idiot hjälper ju inget i alla fall.

Så än en gång...drive slowly and carefully!!! No distractions from the back seat gäng!!!!

And actually I just forgot the plus sign after Carins 50. But then again I am sure she won't mind.

It really is amazing going back in my thoughts, to your mothers wedding, I was 12, and then my first trip over to see Carin as a very small baby.She was absolutely beautiful and had the sunniest disposition of any baby I have ever met since then.

Shoot, I really have to start writing it all down.

Again, Merry Christmas and safe journey!!!

Love,Lots of it.

2010-12-21 @ 02:36:56
Postat av: el prof

Hey Mumin!

I wonder if I can ask my mother for a new car, this one is getting old (5 years now)!?

What is it with ones children, do they think we are made of money!?

Last night we also recived some of that white stuff, about 20-25 centimeters!!!

I must read that comment/story about the man shuffeling snow... I´m getting there...

About my lovely sister, I just ask my self, WHAT WENT WRONG!!??

JUST KIDDING!!!

I´ve seen photos and she was, as you put it, very beautiful!

About my kids and backseatdrivers, I will sure tell them, you wrote about keeping calm in the backseat!

YES, you have to write everything you remember about your past and no time to waste either...

Loods of hugs!!!!

Got to go, soon it´s Julbord!!

2010-12-21 @ 09:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0