Grillning...

Nu är det annandan och det står grillning på programmet!
Jag och Smillan har varit och rekat och plöjt lite väg (läs stig...) fram till vår sedvanliga grillplats!
Vi har ett riktigt skönt ställe, ett ställe som vi använt oss av många gånger...
Jag tror att det var Peter och Nina som visade oss det första gången? Jag har varit i krokarna innan, men då var det orientering som gällde, ja en mycket mycket kort sejour...
Det har kommit lite mer snö, jippie (eller not!) och i morgon bär det söderöver och det ska bli intressant!?
Vi pratade med dom på Öland och snötäcket sträcker sig ända upp till grindens topp hos svärmor och ingen har plogat parkeringen...
Daniel har plogat fram EN plats!!!
Som sagt, det ska bli intressant att se hur det ser ut...
Nääe, nu ska jag straxt bege mig till Grönsta gärde och se om jag kan få igång en skönt värmande brasa innan övriga deltagare anländer!?
Vi höres och småsynes!

Kommentarer
Postat av: mumin

Happy Annandag, or as they say in good old UK..Happy Boxingday, and over here, it's just an ordinary Sunday.Those damn Puritans which fled from England to persue religious freedom,och bosatte sig här år 1624 har skulden till det. De var så jävla religiösa, inget fick firas, och inget roligt was permitted.Bah Humbug!!

Är stället ni skall grilla på, samma plats vi hade grillfesten det året jag var där.Namnet låter inte bekant nämligen.Oh well, what ever ,som ungarna säger.Not important som jag säger.

Vi hade en härlig Julafton hos Nina, med svensk skinka från Ikea(tack)och alla andra traditionella maträtter...MEN ingen lutfisk..buh hu, stackars lilla mig!Men till stor glädje för alla andra.Hm!

And a white Christmas fick även vi, så ungarna hade roligt ute i Ninas stora trädgård.

Juldagen låg jag på soffan och läste hela dagen.Tog en hejdundrande vurpa nerför våran yttre trappa dagen före julafton, såg ut some en groda faktiskt där jag låg på knä med pannan i backen och rumpan upp i vädret ett par steg upp.Ont som fan i både knän och armar, men jag låg faktiskt och garvade åt mig själv och hur jag måste sett ut.

Och kom ihåg som barn när vi var i Veckjärvi och plockade blåbaär på andra sidan viken, och när man föll hedlöst ner för nån brant, men bärkorgen höll man i för jung o fosterland, och höll den högt så inga bär föll ur.Hur man själv klarade sig, ja det var mindre viktigt, for sure.Kommer du ihåg lilla My?

Nahej, nu skall denna bloggare ta sig ett gott kopp kaffe med dopp!

Happy shoveling on Gotland!Or is it another island.

Love.

Oh well, all's well.

2010-12-26 @ 19:01:41
Postat av: Rillemannen

Nu fick jag faktiskt lite längtan till huset i Lohja



http://www.lohja.fi/default.asp



Kommer ihåg att det var ett äventyr att bara komma dit :) Hoppas att Julen har varit bra för dig på resten av familjen mumin. Har fortfarande en liten önskan om att få komma över till er å hälsa på. Men men



Jo, dagens grillning gick inte av för hackor då jag fick ledsaga min kära mor genom pulsande snö. Hon var helt slut tanten :)

Men hon fick kaffe å korv när hon kom fram. Jag vet inte om det var den grillplatsen du var med på när du var här.



Christoffer & nina, Jag å min dotter julia. lilla my el prof. å hans 2 döttrar, morbror T & jossan & carin. Smillan var självklart oxå med.



Nä, nu e det tack å gonatt. imorgon väntar ledighet å skridskoåkning med min isprinsessa.

Familjen som ska söderut. Be careful out there (Hillstreet blues) :)

2010-12-26 @ 23:45:57
Postat av: el prof

Hallå där, köpa blåbär!

Vi drar nu söderöver, det efter att blivit firad på morgonen, nice!!

Som Rille skriver, det var lite roligt att se!!

2010-12-27 @ 08:12:02
Postat av: bror p.

Hej alla nu är jag på benen igen. sist du var här var vi på samma ställe som heter Strövarnästet .ETT STORT GRATTIS TILL BROR G. Vi ser fram emot att fira dig någonstans i Sverige nästa år. Hoppas resan gick bra till Öland.

Hälsningar

Alla i familjen Bror P.

2010-12-27 @ 19:32:44
Postat av: syster yster

Ja jag var helt färdig när vi kom fram det var ju bara uppför, sedan glömde Rilleman att berätta att vi skulle ner också. Rilleman fick ta med sig lilla My och el prof fick ta i mig så bar det nedför och det hade ju blivit mörkt dessutom så jag såg inte mycket kan jag säga, men vi kom ner till slut men det var en pärs.

Hoppas att resan till Öland gick bra.

Happy new year på er alla önskar syster yster

2010-12-28 @ 15:33:34
Postat av: mumin

..oh man, det låter ju helt underbart..er lilla grillfest altså..jag har så kära minnen från julen jag var där o grillade en god svensk korv(läs svarta korvar)och inga vurpor tycks det inte heller att ha blivit..oh what a sight det varit...

..och ni skulle sett den snöstorm vi fick på Söndag..den slutade först på Måndag eftermiddag, hela 70 cm här i Marblehead, med orkan styrka vindar och jättehöga vågor som gjorde much damage all over...vår grannes fina björk ligger nu halvägs inne på vår tomt och snödriftena är meter plus höga.Stackars lilla Tucker(min hund) för han bara försvinner in i allt det vita...och ingen har vi här i huset som kan skotta snö, bara jag..det är väl för jävligt, fast nog tycker jag om snöskottning alltid, man blev bra lärd som barn i Finland av farfar...men men...enough is enough..har hållit hela framsidan öppen o klar, och i dag skall jag gräva ut min bil och hela baksidan...alla deck must be done, before they kollaps...

At least it's sunny, but very very cold...Brr!

Now, kan någon berätta mig var lilla My gömmer sig???Inte ett knyst har jag sett av henne.

I miss you my big sister!!!!!

Nehej, inget blir gjort om jag sitter här mycket längre...hm kanske man skulle ta sig en kopp kaffe till innan man beger sig ut...yes definitely.

And I too have wonderful memories from Lohja!

Ifall jag nån gång kommer över igen, måste vi alla ta en resa tillbaks i tiden tycker jag till andra sidan viken.

Something to look forward to, yes?

Much Love, hugs and kisses to you all, and thank you El P. for having this blog!!

2010-12-28 @ 16:52:29
Postat av: El Prof

Ojojoj, så mycket som är skrivet och så lite tid att besvara alla kommentarer...

Vi har åter äntrat Skånsk mark och det känns ändå skönt... Ja att vara hemma igen!

I morgon ska jag skriva mer om vår lilla tripp runt delar av detta land, men ni får bärga er!

Mumin, Lilla My har varit extremt upptagen med att ta hand om oss, ja eller vad man nu ska kalla det för? Dessutom har hon jobbat, ja t.o.m dagen efter att vi anlänt! Hon tar ju också hand om barnbarnsbarnen ett par gånger per vecka och defacto att hon varit sjuk (förkyld) och antagligen inte orkat varken skypa, blogga eller maila till nån! Jag pratade med henne ikväll, ja efter att vi kommit hem och då verkade hon vara vid god vigör och "lovade" t.o.m att gå in och läsa min blogg...

Lohjo, jo det hade varit kul att åka dit och visa barnen!

Grillningen var riktigt rolig, ja dvs. fram och TILLBAKA!!! Hur tänkte du syrran!!??? Trodde du att vi skulle bosätta oss där vid vindskyddet!!?? Klart som f-n att man måste tillbaka till noll, så att säga... Ja till bilarna alltså!!?

Tack bror P och alla ni andra som grattat mig, dels här och dels telefonledes!!

Nästa år ja... Vi får se vad det året har att erbjuda!? Fest, kanske?? Tillställning, vem vet??

Undansmitning?? Nja, inte riktgt min grej!! Nått blir det, frågan är bara vad, ja och med vilka...

God natt på er!!

I morgon ska ni få se bilder på min allra finaste julklapp/present, ja förutom alla de från mina barn!! Sorry, ja ni andra, men detta går inte av för hackor!! Ni får se i morgon och kanske uppleva det, dvs. OM och NÄR ni kommer hit "ner"...

2010-12-29 @ 23:59:12
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0