Gott och blandat...

Tja!
Några minuters vila mellan teoripassen är aldrig fel, idag é tjejerna lite fööör snackiga...
Det hade varit lätt att täppa till trutarna på dom, MEN när min kollega Nadia är en av dem som låter mest...
Samtidigt behöver dom få snacka av sig lite nån gång då och då, ja under någorlunda ordnade former, en del har det inte helt lätt med så mycket saker!
Jag kan meddela att den tänkta tjänsten på annan skola är lagt lite på is, då ledningen för den skolan missat att säga upp personen ifråga, dvs. den som jag var tänkt att ersätta! Det är fortfarande aktuellt, bara lite senare och om lönen är rätt... Jag har ju även jag tre månaders uppsägningstid!
Vi kom fram till (Lotta och jag) att det är bara bra att det drar ut lite på tiden, då Lotta träder in i den biträdande rektorstjänsten efter nyåret! Om även jag skulle byta tjänst, skulle det kunna gå ut över barnen och det vill jag inte!!

Denna är till Rille...

Nu är det så dax att visa din klass
när du på Telemarkare ner för pisten ska ösa
och det är inte utan att vi kommer vara nervösa
över att behöva höra att du är kass

Jag hoppas att vi alla kan vara stolta över dej
och att du är den förste att ta sig ända ner till backens slut
och sen du till barens sköna häng får bjuda och blåsa salut
hur fan nu detta ska gå till, det fattar jag ej

När ni sedan kört klart för dagen
hamnar ni säkert åter i barens dunkla boning
se då till att du inte visar nån förskoning
utan visa din pondus, ja magen...

Nej fan, jag har inte tid till mer just nu, men ha det så hiiiimla kul i fjällen...

Kommentarer
Postat av: mumin

Hm! Me thinks it's 'forboten' att skriva nya ord till gamla melodier,åtminstone för publicering.

So, you must write and compose your very own stuff.Should not be too hard I think, for ett geni like you

Om man utgår från alla dikter och skriverier du åstadkommer nästan dagligen, och på bara 20 minuter.Not bad El P.

Tag din first borne to help med musiken!

As for the lost pepparkaksformarna all the kids are now well past the age of playing with them outside in the sandbox.No, most likely the fault is a lot closer to home...with me!

Oh and Nina and I have our very own song by the way...it's called 'Shop till you drop..falallallaaa' to the tune of 'I saw mummy kissing Santa Claus'!



Jag såg kameran i TV'n i går

Men det var inte den dom ville ha

Så till en ann affär vi går

Så den rätta kameran vi får

Sedan vad är näst på långa önskelistan vår

Oj,jag är redan trött i mina tår

Men skam på den som ger sig upp så lätt

Och det gör inte vi

Så vi shoppar en dag till

Så länge vi har ork och will.



Good Natt!



2010-12-10 @ 07:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0