Fy fan va skönt att...

Tja!
Nu är dagen nästintill avklarad och det känns inte helt fel...
Vi (Maria-huvudtränaren och jag-hennes bitch) kärde hårt med grabbarna, allt från styrka, mest med boll, till en del tempoövningar, ja med boll och kant/niometersavslut. Dom ligger lite efter, ja i mina beräkningar, MEN det finns både gott gry och virke i de allra flesta...
Kantspelarna fick t.o.m använda sig av matta att landa på!!! Fan, man blir lite trött, men bara lite... Jag/vi ska nog få dom att inse att viljan och då menar jag VILJAN, allt som oftast vinner mot...
Jag vet inte om jag är den bästa att påvisa hur det ska gå till med kantskott, men att gubben drog ett par skott från båda hållen, fick killarna att inse att de nog var så illa tvugna att våga försöka, ja när en gammal gubbe kan och utan att gnälla... Fan, det kändes en del i ryggslutet, men så länge grabbarna inte får reda på att jag gnällt så...
Sen blir jag lite trött på Sagas handbollstränare, fan de bara lallar och daltar med barnen, som nu verkar börja tröttna och blir färre för varje gång tycker jag? Frågan är vad man ska göra åt saken, låta saken ha sin gilla gång, ja eller själv ta tag i skiten!? Vill vi att Saga och hennes kompisar ska utvecklas,  måste nått hända, sen vem som ska göra nått åt det är en helt annan sak!!?
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket dilemma, barnen kanske är nöjda som det är. Tids nog kommer dom på vad dom vill göra.

2010-12-13 @ 22:03:22
Postat av: el prof

Nu vet jag inte vad du menar??

OM det handlar Sagas handboll, kan jag både hålla med och ändå inte...

Jag håller med om det så till vida att det inte ska vara 1oo% allvar i låg ålder, MEN barn och ungdomar behöver också tydliga ramar att förhålla sig till och inom! Jag tror att flera av ungarna kommer att sluta och det pga av "mesiga" tränare, något jag tycker är riktigt synd.

2010-12-14 @ 08:25:53
Postat av: Anonym

Jag håller med el prof, någon jävla ordning på allt Lallande o daltande får det vara. Vill man ta det lite lugnare finns väl Vikingarna el varför inte Idla flickorna, där kan dom väl springa omkring i sockeplast o leka med små söta plastbollar.

2010-12-14 @ 09:01:25
Postat av: Magnus

Vill bara meddela att jag kollar in bloggen...

2010-12-14 @ 10:41:03
Postat av: el prof

Tack Magnus! Hur är det med kroppen efter helgens vurpa?

Du namnlös, det låter som du är ganska insatt i Vikingarna och Idla-flickornas rörelser, kanske gått där själv?

2010-12-14 @ 11:01:33
Postat av: Anonym

Hej jag är den första namnlösa och Idla och vikingar kan jag inget om men jag tycker fortfarande att barn är barn, vart vill ni komma kunna vila er på åldens höst och leva på barnen eller!

2010-12-14 @ 13:16:07
Postat av: el prof

Hade inte varit fel, MEN det är inte det detta handlar om...

2010-12-14 @ 14:17:43
Postat av: Anonym

Namnlös nr2 här!! Om Du som förälder inte vill att ditt barn skall utvecklas (i hyffsad takt)utan bara vara så är det absolut inget fel idet, men är det då rätt att inte låta alla andra som Vill utvecklas i lite snabbare takt kunna göra det?



Jag är helt inne på el profs linje, det handlar inte om att "kunna vila sig på barnen på ålderns höst" tror man det Ja...! då är man ute o cyklar.



2010-12-14 @ 17:37:32
Postat av: Namnlös 3

Jag tror att det El prof beskriver är mer att det är ledarna som inte utvecklas, dvs. de verkar tro att alla barnen fortfarande är nybörjare, vilket inte verkar vara saken?

Då vet man ju inte om ens barn vill eller inte vill mer, ja eller mindre mycket...

Kanske rörde ihop det för er alla?

2010-12-14 @ 17:58:37
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ettan här.Jag tror att 2:an vill ha ett hetsigt forum, jag svarar 3:an först,ja vad ska man säga! 3:an hur ska ledarna vara när det är föräldrar som tränar? jag vidhåller fortfarande att upp till en viss ålder så måste det vara en lek,2:an hur var du i denna ålder ville du underkasta dig all träning vad du nu höll på med!

2010-12-14 @ 18:33:36
Postat av: Namnlös 3

Jag är övertygad om att tränarna/föräldrarna som tränar ett lag gör det på ett proffsigt sätt och efter föreningens röda tråd!!

Viist ska det vara en lek, gärna långt upp i åldrarna, dvs. såvida utveckling sker och det på alla plan...

Go nummer två, tummen ner för nummer ett och bäst är nummer tre, ja efter el prof förstås!

2010-12-14 @ 18:52:56
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nr. 3 Ni fattar ingenting 2:an och 3:an. vad blev det av er egentligen!

2010-12-14 @ 20:05:45
Postat av: El Prof

Nu får ni leka nån annanstans...

2010-12-14 @ 21:44:13
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

3:an här....



Håller fullständigt med 2:ans sista inlägg :-)

Ids inte kommentera 1:an just nu, är alldeles för deppig efter damernas snöpliga förlust :-(

2010-12-14 @ 21:49:16
Postat av: Anonym

1:an här. Nu ska ni slippa mig för alltid.

2010-12-15 @ 08:40:20
Postat av: El Prof

Du ettan!

Med tanke på att vi inte vet vem du är, lär vi inte sakna dig, sorry!

2010-12-15 @ 15:37:00
URL: http://logowoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0