Dags för...

Tjenare!

Så här mitt i veckan tänkte jag försöka få fram en text, ja eller vad man nu ska kalla det för!?
Jag undrar hur folk som skriver dikter eller musik börjar, ja om man som musiker börjar med texten eller musiken? Musiker och författare har ju hur mycket som helst (verkar det som) att skriva om, har de varit med om allt eller är det bra fantasi som krävs, kanske både och...
Min fantasi är det inget större fel på iaf.
Har jag varit med om så mycket egentligen? Man har väl varit med om ett och annat, frågan är bara om det man varit med om verkligen är något att skriva om?
Nästa fråga är OM man vill skriva om vad som helst och får man skriva om vad som helst?
Det hade varit roligt att skriva om en text från nån låt som man tycket om, frågan är Om man får göra det? Självklart får man göra det, förutsatt att man inte går ut och hävdar att man gjort den eller nått, tror jag...
Vad skulle det vara för artist och låt då?
hmm, hmmmm, hhhhhmmmmmm...
Fan, jag kan inte komma på nån låt eller artist/grupp som jag skulle vilja eller kan tänka mig att försöka göra om...
Det är inte så att jag tror att jag skulle varken klara av det och/eller göra det bra, men det hade varit skoj och testa!

Nu mår jag bra och livet é som det ska va
men det fanns en tid då det inte alltid kändes så
det fanns en känsla av något som inte va bra
jag ville skrika, ha kärlek som bara fanns till för några få
och jag var inte en av dom då
som förtjänade att få vara lycklig
utan känna att jag ingen kommer nå
och var den som var mest godtycklig
som man kunde dansa och snacka med
men som vid närmanden fick klara besked
att man inte dög på nått sätt
den tiden va fan inte lätt
man fixade och ställde upp för alla och envar
när det sen skulle röjas var man ensam kvar
och när man väl fick till det och flytta ihop med en tjej
drog hon på firmafest, vänstrade och sen var det tack och hej
när man sen trodde att loppet var kört
blev det där med kärlek bara nått man hört
aldrig något som kom min väg
och jag började känna mig feg
kanske rädd för att möta nån ny
ville inte åter hamna i en pöl av dy
så jag tog avstånd från tjejer, kärlek och all den skiten
men insåg till slut att det ändå var jag som dragit niten
och började så smått att våga lita på andra
som man på den stora vägen kunde vandra
och jag vet inte vem som hittade vem
men jag vet att jag nu har hittat hem...

Ja ja, det är vad det är, varken mer eller mindre...
Jag tror att man skulle behöva sitta längre än 20 minuter...
Frågan är vart den tiden skulle tas ifrån?
När jag blir äldre och barnen står på egna ben, då kanske tiden räcker till...
Ha iaf. en underbar kväll!!

Kommentarer
Postat av: El Prof

Tja!

Ni får skriva att det var skit och alldeles för långt!

Ni får ännu mer gärna skriva att det är trovärdigt, men att den behöver bearbetas osv...

Ja, detta är INGET klagomål, bara en önskan om bekräftelse...

Om vi säger som så, ni har varit fantastiskt duktiga på att bevista min blogg, det har jag sett på mina "listor"!!! det finns två olika parametrar, en för sidvisningar och en för unika besökare! Jag vet inte vad de båda innebär, men jag ser hur många som varit inne på ett eller annat besök, oavsett!!

Det har varit (för mig) skyhöga "tittarsiffror" på båda parametrarna och det är jag väldeliga glad för!! Jag vet att jag (som El Diva skrev) är bortskämd med besökare och kommenterare, fast jag gärna vill ha fler kommentarer och självklart mothugg gentemot mina inlägg...

Nä, nu blev det allt för långt, tja ba!

2010-12-08 @ 20:40:24
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: El Prof

Rille!

Du som är en jävel på musik, skulle du inte kunna skriva ihop, ja eller spela in nån schysst melodislinga som du finner lämpligt och gillar?

Det är min önskan till jul!! Jag vet att det INTE är nån liten önskan, men jag är ju din "snällaste" och "bästa" morbror, eller...?

2010-12-08 @ 20:44:01
URL: http://logowoll.blogg.se/
Postat av: Rillemannen

Hörrdudu, jag har faktiskt Logic hemma (musikprogram) så när ni kommer upp till skärgården där utvecklingen har stått still sen du lämnade;) så kan vi kanske knåpa ihop nåt. Men sånt tar tid å det har varken du eller jag. Eller?



Nä nu ska jag fortsätta packa väskor. Lovar att uppdatera dig å resten av pöbeln hur det e där uppe i norr. Kommer även att avslöja hur bra jag är på Telemark för morbror T :)



puss på stjärten

2010-12-08 @ 21:50:38
Postat av: Petimetern

Jag tycker texten är fin och det är nog fler än du tror som kan känna igen sig.



Tänkte på dig i helgen när jag läste HD. De skrev om någon hemsida för "poeter". Du kanske borde hitta dit och finna likasinnande? poeter.se ???



Ang ordning, tycker jag att jag har hört många börja med musiken med någon nonsentext och sedan riktig text. Men det är säkert olika.



På tal om omgjord text. Har du hört uppföljaren till Cecilia Lind? Cecilia Lind är ju enl min mening en av de vackraste sånger som finns, men uppföljaren är långt i från vacker...men kul!



Ska läsa vidare, sedan FB och sedna godnatt!

2010-12-08 @ 22:50:38
Postat av: el prof

Petimetern!

Tack för att du skriver så fint om mig, fast likasinnade...

Jag ser mig som allt annat än nån poet!!

Tack för tipset om ordningen, ska prova!

Jag har INTE hört uppföljaren till Cecilia Lind! Vem är det som gjort den?

Rille-mannen!

Det hade varit skoj att se bilder av alla vurpor, ja OM det blir nån dvs...

Beträffande musiken, jag förstår att du har mycket att stå i och vi lär inte hinna sitta ned med nått sånt under julen!

Logic, är det nått man kan ladda ner/hem och vad krävs för det?

Chill (som Jakob brukar säga)!

2010-12-09 @ 10:00:32
Postat av: Petimetern

Klippt och klistrat från nätet:



Bengt Sändh har skrivit en parodisk fortsättning på visan med titeln En ballad dagen efter.



Han vaknade så fyllsjuk i ett främmande rum,

Aldrig hade Fredrik Åkare känt sig så dum,

ty i slafen strax berdvid låg en jäntunge på glid,

fröken Lind, en stackars flicka både barnslig och stupid.



Månens sken och dragspelstoner kan lura en man,

för igår när han var full var Cecilia grann,

men idag i solens glans

ser hon ut som en schimpans

och mot kudden har hon gnidit av sin forna elegans.



Vår Fredrik han är gammal men tjejen är ung,

han ångrar vad han gjorde och skammen känns tung,

den blir inte mindre svår

när han straff för otukt får

för Cecilia har ljugit, hon är bara fjorton år...

2010-12-11 @ 14:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0