Solsken där jag står...

Lördag och solsken, hur skönt är inte det?
Ja, om det nu inte vore för det att vi har gäster i kväll och då måste man ju feja lite extra i huset...
Förhoppningsvis håller det fina vädret i sig och vi kan sitta ute och dinera, men man kan inte vara allt för säker.
Efter förra veckans skyfall, blir jag tvungen att gräva ur "ljusgården" som jag ordnat utanför Jakobs rum i källaren, efter att vi sett fukt på väggen innanför, kul är det inte alltid... Jag ska ta hjälp av Jakob och transportera bort singel och all annan material (sand mm) som jag omsorgsfullt la i för ett gäng år sedan då jag bytte ut det gamla fönstret mot ett större. Jag tror nog att dräneringen funkat, men inte då det kom sååå mycket vatten på så kort tid som det tydligen gjorde förra lördagen och verkligen med riktningen mot Jakobs lilla "grop"...
Det äääär roligt att ha eget hus...
Kanske hinner jag sätta upp seglet vi inhandlade för någon vecka sedan?
Näpp, måste komma igång med allt pyssel, vi hörs och småsynes...

Ps. Du "Måsen", du får göra precis som du vill, dvs. vill du skriva på min blogg, är du väklommen att så göra. Väljer du att "flytta" söderöver, är det ditt val...Ds

Ps2 Gårdagen var magisk, after work hos M&T, kanonmiddag, tillverkad av Jakob och att alla barnen är återbördade, ja familjen är HEL igen, skönt!!
Tack till mor och svärmor för att ni tagit er an mina telingar, fr.a du mamma, jag vet att du inte har Stockholms city som en av dina favoritplatser...Ds

Kram till er alla!
El Prof.

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Tjabaloba, bröllop idag för vår del. Cicci (kattas syster) skall giftas bort, & en stor baluns fest efteråt lär det bli. Själv kommer jag hålla mig så långt borta från cd skivor å mixerbord som det går mao i baren :)

Njae fick ett litet uppdrag vid vigseln som kommer äga rum i kryddträdgården på långängens gård där för övrigt Nina & paddy gifte sig för hundra år sen :)

Jag ska spela några låtar under vigseln faktiskt. Men sen så.....



Hoppas jakob hade lite segerglädje kvar när han kom hem efter vinsten mot BP.



Tjo nu e det in i dusch för att inte lukta usch.....

2010-08-21 @ 14:08:02
Postat av: El Prof

Ojojoj, ska Cissi giftas bort, trodde dom redan var gifta?

När ska ni själva sluta leva i "synd" då?

Du, hälsa dom mycket lycka i alla deras dagar från oss på slätten!!

2010-08-21 @ 15:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0