Skääärgårdsbooor, golf och stenbrott...

Ja, det var ju som att trycka på en eller flera "ömma" tår, mitt inlägg om fiskmåsar som mest skräpar ner och låter fördj... Jag tror på, när jag ser det, att 08-orna INTE kommer förbi även nästa sommar...
Nå väl, nog pratat om om "Fiskmåsar" i allmänhet och mer snack om en "mås" i synnerhet och det är den som é på besök för tillfället... Vilken handicap-myglare, eller vad säger ni om två rundar om vardera 40 pinnar!!!? "Ojojoj, jag tyckte inte att det gick sååå bra"...
Nääe, skämt åsido, han (Rille) har spelat som i trans och är väl värd de båda sänkningarna.
I dag, ja efter golfen, drog vi till Dalby stenbrott för lite hopp och dyk. Wow va häftigt det är, ja även förra gången vi var där, men denna gången vågade jag mig "lite" högre upp...
"Fiskmåsen" var lite kyllingaktig, men efter att jag hoppade en andra gång från tolvmeters-klippan, vågade även han hoppa, jipppie!! Jag vågade inte dyka därifrån, men nock väl från en cirka 7-8 meter.
Jakob flyger i från höjder upp till 6-7 meter och Saga från 5-6 meter. Lovisa och Lotta hoppar från 3,5-4 meter, ja det kan vara även lite högre?
Kul att ni kommenterar och det får ni gärna fortsätta med och det utan att jag skriver mer eller mindre taskiga saker om 08-or...


Vi hoppade frånavsatsen där det står en tre personer, straxt nedanför de tre som står uppe på "fast" mark...
Hur kul som helst och visst var det en liten kick...

Kommentarer
Postat av: Jesper P.

Rille gör inte samma misstag som jag, bygg inte en för stor kåk nu när du kanske börjar på touren och börjar dra in kulor, håll dig med fötterna på jorden och håll dig borta från Tiger.

J. Parnevik

2010-08-04 @ 18:59:57
Postat av: Jesper här igen

Jag glömde säga att låglandsbanorna är till för nybörjare så dra inte för stora växlar av det som hänt.

J.P.

2010-08-04 @ 19:02:29
Postat av: El Prof

Jag vet hur du brukar spela när du besöker de sk. "Låglandsbanorna JP... Jag känner din svärfar...

2010-08-04 @ 19:22:50
Postat av: J.P.

Ja nämn inte honom han är sur på mig. vilket vattenhinder är det på kortet!Ska man slå över detta.

J.P.

2010-08-04 @ 19:43:32
Postat av: El Prof

Helst... Ja, om det inte är ett "sidovattenhinder"...

På lördag spelar jag med Jespers svärfar och Per-Ulriks pappa... och då tar jag upp frågan

2010-08-04 @ 21:40:34
Postat av: J.P.

Vilken fråga? om mitt hus eller att jag är putt på han nej nämn inte mitt namn snälla. Hoppas du spöar honom i golf alltså,om det är ett vattensidohinder vad händer då! är det bara att kasta väskan i sjön och gå hem eller!

Jesp.

2010-08-04 @ 22:05:01
Postat av: Herr Daly

Tala gärna med El prof. om alla sorters hinder då han bemästrar det mesta. Idag fick han prova på att slå på en boll som låg väldigt högt upp i bunker kanten. Hur det gick får du fråga honom om. Sen har det viskats om att han e på jakt efter en ny driver alt. en ny sving alt. bara sälja sin nya driver å köra med trä 3:an(tror jag det var).



PS. Ha alltid ett par extra strumpor i bagen, man vet aldrig när man behöver dom ;)

2010-08-04 @ 23:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0