Skäääääääärgårdsbooooor...

Vad fan har man gjort för ont här i livet!!????
Vad det än månne vara så är det "a major overdraft or overkill" or what ever you call it?
Jag vet att jag inte varit Guds bästa och snällaste barn, men va f-n ska man behöva stå ut med dessa "fiskmåsar" i all evighet?
Ja ja, nu é Rille med familje här och vi har det "jättebra", verkligen...
Handicapmyglar´n drog i med 40 poäng härom dagen och annars dricekr de mest upp våra dryckesförråd, skräpar ned och sprider taskiga vibbar hos våra kära och helt oskyldiga stackars barn.
Ja ja, på torsdag morgon blir vi av med den sista drösen 08-or för detta året och vi funderar på om vi ska säga att vi ska göra en jorden-runt resa nästa sommar, ja HELA sommaren och på så sätt slippa ta emot parasiterna...
För att ge er ytterligare en bild av dessa skrikiga och "meschersmittare", så tänker man säg bjuda på en liten fördrink en av dagarna (ja okay, varje dag...) då börjar dom gnälla om att skumpan inte är tillräckligt kyld eller att dom hellre vill ha en "stekare", nån jäkla "Stureplansdrink" innehållande Roséeeeee viiiiin och fanta!!!! Fy fan va äckligt, ja tror jag iaf?
I går tjatades det om att åka och bada i Falsterbo eller Höllviken, för där hade de faktiskt lite "Liiiidingökompisar" som brukar husera om sommrarna och vill såååå gärna bevista stället...
Ja, ni kanske förstår hur vi, enkla lärare, måste slita hårt, ja hårdare än vad vi är vana vid med våra elever och deras öden...

Jag vet att jag inte återkommit med Sölvesborgsresan, men jag återkommer då fiskmåsarna åter dragit norröver, till Lappland eller åtminstone norr om trädgränsen...
Det blir sköna bilder och lite annat smått och gott, ja även från vistelsen för "Skäääärgårdsborna"!

I morse var vi nere vid "Dockan" och var med på direktinspelning av sommarmorgonprogrammet, det var roligt, men nu vet man hur det går till på "direktinspelningar"...
Utöver det har dagen kantats av prommisar, fika, lekplatsbus, en liten "lutare" (halvtimmes vila...), ja man behöver det när blivit sååå gammal som jag...

Näääe, nu måste jag styra upp maten, fan, Rille är och pillar på MIN GRILL!!!!!!
Ses!
El Professore!

Typiskt, jag glömde berätta om våra kära och nya vänner i Svenljung och Kristianstad!!!
Vi ska boka in en helg i höst då vi alla ska sammanstråla i Svenljunga för en fest utan dess like och en sådan baluns som ingen i hela Svenljunga-trakten aldrig sett maken till och något som antagligen kommer gå till världshistorien som den näst-mest-välkända-middagssittningen, ja näst efter Jesus och de tolv lärjungarnas middagsbjudning... Ja eller nått... Mattias och Camilla (såklart mest Camilla!?) är hur jäkla gooooa som helst, kanske, kanske är dom berättigade en massage var?

Kommentarer
Postat av: Seve Ballesteros

De va mig en jädra massa gnäll över alla fiskmåsar, skäärgårdsbor etc etc.

Du skall vara glad att VI kommer ner och berikar erat ordföråd emmellanåt (läs.. försöker få bort den där konstiga dialekten som så smått börjar komma smygandes på barnen)!!



Nää skämt o sido så är det verkligen Trevlig att få komma ner till Malmö, man känner sig alltid varmt välkommen :-)



2010-08-04 @ 13:52:52
Postat av: En nockad mås.

Bra att du slår näven i bordet så vi vet och kan planera semestern för nästa år och åren framåt utan att passera Malmö och störa friden.

2010-08-04 @ 15:40:09
Postat av: Mattias

Haha, ni är sååååå välkomna och jag är helt övertygad om att dom stackars 3000 som bor i svenljunga kommer att märka av partyt :-))) Men de där om att Camilla är goast vet i fasiken, jag är nog snäppet värre ;-) Sköt om malmöiter, hörs snart igen !!

2010-08-04 @ 16:00:29
Postat av: Din enda faster

Jag förstår dig hur det kan vara när 08:orna kommer ner till er, annat är det när vi gammlingar kommer ner nu var det ju ett tag.

Jag skulle vilja att du sms till mig ditt kontonummer så att jag kan sätta in pengar till dig, jag har sms till dig men jag vet inte om jag har fel mobilnummer till dig.

Började jobba i Måndags och det kändes ganska bra faktiskt så nu är man inne i svängen igen.

Hälsa alla som jag känner.

Kram Syster yster

2010-08-04 @ 18:06:07
Postat av: El Prof

Tänk att gamla Ballesteros tar sig tid att kommentera på min lilla blogg, Tack Seve!

En "nockad" mås, ooops, ja det får stå för "måsen"...

"Faster"/syster yster... Vilket vill du bli kallad?

Senast jag kollade var du min syster...

Mattias, jag hyser vinga tvivel om att du är snäppet värre och då pratar vi nog om det mesta... Nog talat om det Mattias, eller vad menar du med "värre"!?

Svenljunga - tretusen pers - hur i helv... får ni rulijans på ert ställe, går alla omkring med "feta" läppar och har massage-ansikte i Svenljunga?

2010-08-04 @ 19:16:16
Postat av: syster yster

Förlåt men det var när jag skulle gratta Josse så det blev lite fel.

Det ska vara syster yster

2010-08-04 @ 19:55:51
Postat av: Nockade måsen

Ja det står för mig, vill ju inte förstöra eran semester med att komma och skräpa ner m.m. och nu när ni ska resa jorden runt så finns det ingen anledning att ens tänka tanken, vi måsar hittar säkert nya ställen att våldgästa på var så säker.

Måsen.

2010-08-04 @ 20:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0