Öland och VM-golf...

Tja!

Så har vi då åter, för vilken gång i ordningen vet jag inte, kört över bron till Öland...
Vi kom i går kväll, lagom till Lasagnen och ett glas rött, mumma.
Alla andra var redan komna och då menar jag alla Lottas syskon med respektive, Det är fantastiskt hur många som får plats i detta relativt lilla hus...
I morse drog svågern (han gotlänningen ni vet?) med mig ut på en milrunda på Alvaret och det var riktigt skönt, ja Smillan var såklart också med. Vi var ute i cirka 55 minuter och straxt efter hemkomsten skulle Lotta och Kati ta en promenad och då var hon (Smillan alltså) inte sen att haka på... Den hunden har ett gott energiförråd...
I dag kom syskonens kusin, Helena med familj, och hälsade på innan de skulle bege sig hemåt till Göteborg igen. Dom hade tillsammans med några vänner hyrt "Magnus och Tinas" hus en vecka...
Nu är  hälften av gänget och handlar, sedan är det nog dags för en promenad med Smillan, dvs. en Lotta och Göran-prommis... Efter det vankas det troligtvis middag och vem vet, kanske får man sig ett glas vin även idag, men bara ett...
I morgon är det så dax för den viktigaste tävlingen för året, ja faktiskt den enda tävlingen detta år, nämligen VM-golfen... Kanske, kanske kommer Per-Ulrik till start i år, ja eller inte? Att hans föräldrar kommer, det får vi hoppas då det är dom som håller i alla trådar...
Jag är dock lite bekymrad över min rygg-status, då jag senast inte kunde bruka drivern och även om min spoon fungerade hyfsat så hade det barit roligt att kunna "daska" iväg bollen 20-30 meter längre...
Ja ja, vad är en bal på slottet...
Vädret verkar spela med oss som det verkar och det ser ut som att morgonens tilltänkta regnande just håller sig till att vara ett morgoregn och då vi går ut från 10.00 och framåt kan man ju hoppas...
Nu är det så att denna tävling är en form av scramble och det betyder att de tre som jag antagligen kommer i samma boll med, ingår i samma lag och det är således laget som ska besegra Saxnäs GK, ja och gärna även de andra lagen,,,
I morgon kväll hoppas jag att det är "mitt" lag som får stå där på "scenen" och hålla ett segertal och därefter grilla något riktigt gott till banketten, ja om nu Björn kommer ihåg att köpa något till bankett-grillningen?
Ni kanske undrar hur det kommer sig att jag helt plötsligt skriver ett inlägg så här från Öland, en lördagseftermiddag, Biblioteket har ju stängt för länge sedan? Björn hade med sig sin laptop och var god nog att låna ut den till mig, tack tackelitack Björnen!
Näpp, nu ska jag läsa  några rader ur min bok och sedan kommer nog de som drog nit/vinst-lotten och fick åka till Färjestaden för att proviantera...
Ha en underbar fortsättning på lördagen!
Bye bye
El Prof.

Kommentarer
Postat av: syster yster

Hoppas att ni har bättre väder än vad vi har.

Hoppas att det gick bra i golfen och att ditt lag vann.

I Söndags var vi på kalas hos Elias och det var kul, Josse kom dit och det var kul att träffa henne och prata en liten stund.

Vi var ganska många faktiskt och det var kul att träffa alla, Elias fick mycket presenter så han blev nog nöjd hoppas jag.

Hoppas att det går bra på nya jobbet när du väl börjar.

Pratade med Rille o Katta om Magnus och det är kul att höra att han är på bättringsvägen och jag ska verkligen gå in på hans blogg.

Ha en trevlig vecka på Öland och hälsa alla.

kram från syster yster

2010-08-09 @ 07:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0