Nederbörd och genomklappning...

Hallå där!

Gårdagen hade mer att önska av denne "lagkaptenen", ja övriga lagmedlemmar var inte helt vassa de heller...
Efter tre andra-placeringar hamnade "mitt" lag något längre ner i prislistan, nämligen som femma. Jag tror dock att vi hade mycket trevlligare i vårt lag än de andra lagen och det var nästan så att vi skrattade bort regnet... Nej, det småregnade nästan hela rundan och det var förstås lite tradigt, men det var ju samma för alla.
Jag varken tänker försöka eller komma med några undanflykter, för jag spelade uselt och om lagledaren spelar dåligt så brukar det betyda att hela laget faller genom prislistan, det är ganska brukligt.

Idag har vi bevistat Kalmar slott, fikat i Kalmar och shoppat en hel del, ja en del av oss, dock inte jag.
Slottet var roligt att återse och barnen fann stället verkligen intressant. Vi gick en guidad tur med slottets prinsessa, Anna, som var Gustav Vasas barnbarn... Hon spelade faktiskt riktigt bra och turen var givande för både vuxna och barn. Fikat var riktigt smaskigt, som vanligt och shoppingen var, ja, det var som shoppning är som mest...

I morgon ska Björn och jag åter äntra en golfbana och denna gången ska vi försöka besegra en av Ekerums GK´s två banor, Långe Jan eller Långe Erik, det efter de två fyrarna som finns på Öland. Det finns förstås fler fyrar på ön, men dessa båda är belägna på den nordligaste, respektiva sydligaste uddarna på Öland, med Långe Jan på den sydligaste... Jag ser fram emot att få gå en runda med Björn och hoppas allra ödmjukast att rundan ska bli så smärtfri som den bara kan och det är därav att jag väljer att lämna drivern hemma då nyttjandet av den åsamkar mig mest smärta i den bakre regionen...

Ha nu en skön kväll och syster yster, kul att du kommenterat och berättat om Elias födelsedagsfirande, något som jag missat...
Grattis Elias, hoppas din dag blev lyckad och givande?

God natt!

Kommentarer
Postat av: J.P.

Vad sa svärfar om att vi ville bo hos honom, Du kan också komma till Jupiter och öva på din drive jag har ju samma problem som du med ryggen men har utvecklat ett sätt att bortse från smärtan. du verkar vara en upptagen man, men se till att få egentid lite oftare det är helande det också.

J.P.

2010-08-10 @ 22:35:35
Postat av: Nockad mås

Ja vad ska man säga! Varför ska folk fylla år,och hur ska man komma ihåg alla, det bästa vore att den som fyller år ringer eller meddelar att nu fyller jag år och om någon vill hurra eller ge en present så finns jag på denna adress eller på detta tel.nummer, då kan vi som har nollkoll bli uppdaterade och skicka ett bidrag blomma eller så, det vore enklare så. Vi har så mycket annat att tänka på i vardagen så det är lätt att glömma nära och kära, men "vad är en bal på slottet" mot att få leva.

Flygande måsen

2010-08-10 @ 22:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0