Motvind och Kallis...

Hallau!

Efter en dag på jobbet, som för övrigt inte är så jobbigt (än så länge!), gick Lotta och jag en tämligen lång prommis med Smillan och hannn avhandla både det ena och det andra...
Dessa promenader är sååå sköna och även nyttiga, dels får man tala till punkt, men framör allt så kommer det vara en del av vårt "nya" liv, dvs. den som framöver kommer, den "utan" barnen...
Jag vet att det antagligen är många, många år innan våra barn flyttar hemifrån, men defacto att de mer och mer har andra planer än de vi funderat över under stundom...

Ja ja, efter denna prommis, bar det av till Burlöv center för bl.a inköp av ett stycke kostym till fadern, den jag har för avsikt att ha på mig på lördag, ja dvs. på det bröllop som jag och Lotta ska på...
Sedan, snabbt hem och på med löparstassen (kläderna) och iväg i motvinden! Jag lovar att det antagligen var den "längsta" milen jag någonsin sprungit, fy vilken motvind det var på väg från Johanneslust till Ribban och Kallis!!
Väl där var "gossarna" redan på väg ut till kallbadhuset och sedan hade vi en helt underbar kväll i grabbars goda lag!
Vi bastade, badade, bastade, badade och sedan så bastade och badade vi en gång till. Efter det drack vi en öl och käkade lite gott och ljög en massa, ja lite som vanligt när vi träffs...
Magnus var nästintill i "gammal" god form och i sedvanlig ordning så haglade spydigheter och glådord från den ena till den andre, ja kanske inte riktigt, men nästan...

I morgon kommer "mina" deltagare, längtar redan!!
Sov så gott och klapp i gumpen!

Kommentarer
Postat av: Rillemannen

Hallå där professorn, hoppas din första dag har varit till belåtenhet. Här går det i samma lunk som vanligt. Julia hade ett anfall på dagis idag igen, första på evigheter känns det som. Hon "sov" i 40 minuter & nu är besöket till doktorn tidigarelagd där de ska kolla medicin halten i hennes blod. Puss å kram så länge.

2010-08-26 @ 18:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0