Möte med deltagare...

I dag kom så äntligen delar av E2C´s deltagare, dvs. de som kommer hålla till på Södervärn.
Jag kommer ju i första hand hålla till på Pildamsskolan, men kan komma att få stötta pedagogerna på Södervärn och då är det ju bra om jag och deltagarna ges möjligheten att lära känna varandra vi också.
Det var fem som gick sin andra eller tredje termin och tre som var helt nya, samt några som inte hade möjlighet att komma i dag pga. av olika anledningar.
Det fanns de som hördes mer än andra, om man säger så...
Två av tjejerna har jag stött på redan tidigare, en gick en kort tid på Mölledal och den andre hade en pojkvän som var mölledalare...
Det var väl ingen direkt överraskning vad deltagarna beträffar, men det kanske inte visar sig förrän de komer igång med pluggandet, då brukar man ganska snabbt se vart de befinner sig och vilka de är...

Våra egna barn har också börjat skolan idag, ja Jakobs skola tjuvstartade i fredags, men tjejerna hade haft en bra första skoldag och något annat hade jag väl inte väntat mig heller...
Själv är jag lite trött idag och har för tillfället inget sug efter löprundan, tyvärr...
Fast tro nu inte att jag INTE ska springa för det, näpp, jag ska ute och svänga mina lurviga...
Hur har starten efter era semestrar varit, ingen har berättat nått, lite som vanligt och det är så klart att ni inte behöver dela med er av era liv, men det hade varit roligt att få ta en liten liten del av hur det var att komma tillbaka efter en lång, varm och skön semester...

Nääe, nu får ni ha en riktigt skön måndagskväll, som jag tänker ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0