Euvreka, en sån...

Tja!
Har nu jobbat två dagar på E2C och än så länge är det mest att fixa saker, så som access till dörrar, skåp, kopiering, hissar och Gud vet allt... Data-access är ytterligare en sak som ska till och allt på båda ställena...
Det kan vara så att man behöver stötta varandra i olika skeden och då behöver man som lärare komma in i klassrummen, ja det känns iaf bra att ha den möjligheten.
I dag har jag "rullat" hem och det var riktigt uppfriskande, ja bara det att "damma" av mina inlines var skönt.
Nu när jag har en bit att ta mig till och från jobbet, kommer jag att få lite "gratis" motion, ja eller om det var ofrivillig motion? Jag måste kolla upp möjligheten till att duscha på skolan bara, alternativt att man tar det lugnt på vägen dit...
I morgon är det inköp som gäller och det kommer att bli en rätt ansenlig mängd som ska inhandlas, ja vi startar ju faktiskt upp en helt ny verksamhet, med allt vad det innebär... Det blir en runda till IKEA, Electrolux för kyl- och frys, samt microvågsugn mm. Sedan ska allt ställas iordning, bänkar, fikarummet, vårt arbetsrum, samt samtals-/läromedelsrum... På torsdag ska vi på nån form av kick-off, kanske blir det cykling på Ven, ja eller ridning på Österlen? Båda verkar som bra alternativ även om cykling på Ven kanske tilltalar mig något mer, ja vi får se.
Vet inte om jag ska skriva om Magnus och hans rehabilitering, han skriver ju själv på sin blogg, men vi ska dit på fredag, bara så ni vet... Han kör sin rehab och blir allt bättre för varje gång vi träffas, ja även om det nu var ett par veckor sen sist... Hur det är med Karlssons i övrigt vete hundan...
Smillan har varit hemma dessa dagar och klarat det bra, även om våra grannar varit ute en runda båda dagarna, då deras barn går och skolas in på Hattstugan, ni vet det dagiset som allas våra barn gått på...
Dom har tittat förbi, gått en runda med henne och sedan har barnen hoppat lite på studsmattan, toppen helt enkelt. I dag trodde dom att det inte skulle bli nån runda, med tanke på vädret, men sedan sprack det upp och Smillan fick sin runda, Tack tack Camilla!
Näääe, nu ska jag faktiskt ta en runda till med Smillan, hon behöver få en rejäl runda i benen.
Vi ses och små-hörs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har varit en runda på ven i sommar. Jättemysig cykling (till stor del tack vare det fina vädret). Tuna krog rekomendras varm!



Hälsnnigar från Petimetern som fortfareande lever ;-)

2010-08-17 @ 20:08:34
Postat av: Anonym

2010-08-17 @ 20:08:58
Postat av: El Prof

Lustigt, ja, dels att du/ni lever så klart, men framförallt för att jag tänkte på dig tidigare idag då jag skrev inlägget...

Jag tänkte skriva några rader om ditt försvinnande, men nu e du ju återfunnen, tack och lov!

Hoppas sommaren varit minst lika generös mot er som den varit emot min familj?

Angående Ven så vet jag inte vart det är tänkt att vi ska dinera, men jag ska lägga Tuna krog på minnet. Vi hörs, ja nu när du hittat "hem" igen, kul med lite trevliga kommentatörer... Har inhandlat lite av era produkter i sommar, bara så du vet.

Ciao!

2010-08-17 @ 23:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0