Anfall är...

Tja!

Man brukar ju säga att "anfall är bästa försvar", men det stämmer inte alltid.
I "Julles" fall, stämmer det då rakt inte, jag lider med henne och er, verkligen!
Jag hoppas att läkarna får någon rätsida på hennes anfall och att det inte tar hur lång tid som helst?
När det handlar om barn som råkat ut för något, alltså någon sjukdom, kan mina och andra vuxnas åkommer låta vänta på sig... Ja, det finns ju förstås de som inte kan vänta med vuxnas sjukdomar heller förstås, men jag åsyftar t.ex på att jag får vänta i 9 månader för ett besök på ortopeden och mitt diskbråck, som förövrigt inte känns så betungande för tillfället (skönt, jag lovar!), eller "bara" 8 månader för min ev. gråstarr på höger öga...

Beträffande mina deltagare så gäller inte heller där att anfall är det bästa försvaret, jag lovar detta oxå!!
Här gäller det att vara väldigt ödmjuk, känna in och hantera ungdomarna varsamt, många har inte haft det lätt i sina uppväxtmiljöer...
Vi börjar med sju deltagare och kommer fylla på vartefter, dvs. inom kort och det är tänkt att vi ska ha 14 inskrivna deltagare när det är fullt, sen kommer det nog variera hur många som i realiteten är där dagligen osv...
Dom verkar vara riktigt goa och jag kan verkligen inte se hur detta ska kunna bli något annat än "lugna" gatan?
Jag vet att man inte ska ropa hej... men jag tror verkligen att detta kommer passa mig som en golfspelare som får ta med sig klubborna till himmlen när han dör...

Nu ska här städas och fejas, ja i huset och i morgon stundar kändisbröllop på Österlen!
Ja, vi känner dom iaf... Hoppas att även de andra gästerna känner brudparen!?
Lotta och jag ska bo på hotell och således får vi en liten mini-semester, kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0